torsdag 20 september 2012

e' mysse å ... e' mysse

Igår fick jag ett vänligt brev från min läkare, och en lista på alla fina värden mina prover visat: saltbalans, njurfunktion, sköldkörtelfunktion osv - min kropp är en funktionabel maskin och hade det inte varit för den evinnerliga nackvärken hade jag helt enkelt varit perfekt. :-) Men perfekt är ju å andra sidan kanske lite tråkigt, så jag ska väl inte klaga... De senaste dagarna har jag stretat med medicinförändringar - vid ett tillfälle mådde jag så gräsligt att jag funderade på om jag råkat äta giftsvamp och hur lång tid det skulle ta innan någon hittade mig... Men idag mår jag nästan inte illa alls och har bara helt lite ont i huvudet! Yes! Har många planer för dagen så här kan jag inte sitta och prata alltför länge...

Efter att ha varit i slagsmål med min senaste Wilhelmina tog vi en liten paus från varandra och det blev två mössor. Inspirerad av svärdotterns (nåja, de är sambos) gallermössa stickade jag först en rosa:
Den blev inte ett enda dugg lik K:s mössa, men rätt söt ändå på ett sådant där pösigt mjukt vis och med plats för kalufsen. En generös basker om man så vill. Det som inte syns på bilderna är att nederkanten är en fläta - det blev jag extra nöjd med.

Men skam den som ger sig, jag hade ju lite ljusturkost garn i samma kvalitet (det är ett ljuvligt garn, 100% Alpacka från Artesano), så jag gav mig på det hela igen.



Japp, där satt den! Det var en sådan jag tänkte sticka. Blomman och nederkanten har jag virkat.

Vad gäller Wilhelmina så är vi nu sams igen, och faktiskt till och med på bättre fot än innan - men jag inser att jag får köpa till lite garn till. Synd på en så fin sjal att snåla ner den, liksom. Det är samma ljuvliga Artesano-garn som mössorna.


Nu ska jag göra fint paket till K, som fyller år i nästa vecka, och skynda mig ut på en fridfull promenad innan de "utlovade" regnskurarna når mig. Iofs, igår var det verkligen sol ena sekunden och ösregn i nästa, för att inte tala om när det regnade och solade på en gång så det kanske är bäst att ta regnjackan...

2 kommentarer:

  1. Skönt med bra värden! Bra att medicinändringarna faller på plats och att det inte var giftsvamp! :-)
    Mössorna ser jättefina ut, särskilt gillar jag den första, ser jättegosig ut. Jag bryr mig inte om att kolla upp vad det är för ljuvligt garn du talar om, har varken pengar eller plats men en smula nyfiken är jag ju... :-D
    Nya Wilhelmina ser ju fantastisk ut, hinner inte göra färdigt idag heller men NÄSTA torsdag.... (Höhö!)

    SvaraRadera
  2. ...ja bra värden är alltid bra att ha, men perfekt - njäe - det hoppas jag att du aldrig blir. Tror inte det finns 100procentiga människor - som tur är. Skönt att du verkar vara på rätt spår.
    Mössorna är alldeles ljuvliga. Har man nåt snyggt på huvet så känns kylan mindre närgången:))

    SvaraRadera