onsdag 5 september 2012

Denna dagen ett liv

Idag lämnade jag tillbaka lien hos min syster. Slog lite gräs kring hennes stuga och insåg sedan att jag inte hade bilnyckeln. Hm. Leeeeetade, försökte spana in under altanen (eftersom jag kastat dit min fleeceväst som jag kanske haft bilnyckeln i). Slutligen gick jag bedrövad mot bilen - det var ingen katastrof egentligen för jag visste ju att jag hade en nyckel till hemma i stugan en km bort. Huvudet slokade nog lite ändå och då såg jag den, fint upplagd lite på snedden på ett stort blad mitt på stigen.

Sedan gick jag ut i skogen och gick vilse. Hamnade till min oerhörda förvåning i "mina" björnbärssnår. Tja, varför inte - plockade några dl som proviant och gav mig modigt på att gå tillbaka genom skogen (kunde ju fuskat och gått ned till vägen från björnbären).

När jag kom hem byggde jag om min byggnadsbock till sågbock och sågade lite pinnar. Det har varit så ljuvligt väder här idag, jag stod och tänkte att det kändes lika skönt att vara ute som det är att dricka något kallt och gott när man är jättetörstig.

När jag tröttnade på sågandet duschade jag och åkte till biblioteket och där fick jag tillbaka mitt lånekort som jag tappade för ett tag sen! och så kikade jag in på Kulturens hus och såg utställningen där. Tre kvinnor, fantastiska och härliga tavlor med mycket färg och skönhet - kände mig glad när jag gick därifrån.

Många små äventyr denna dag helt enkelt men med lyckliga slut. Och jag är såååå trött.

4 kommentarer:

  1. Du låter som en mycket förvirrad kvinna, hehe. Hittade du bilnycklarna? Låter ändå som en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en härlig dag, lite lagom motgångar som alla slutar väl!

    SvaraRadera
  3. Ojdå, men vilken tur i oturen så att säga. Här har det varit väldigt fint väder men iskalla vindar. Nu måste jag nog börja klä på mig lite bättre innan jag åker till jobbet om jag inte ska frysa så varje dag. Men man är envis och hoppas ju varje dag att det ska vara skönt ute på lunchpromenaden.

    SvaraRadera
  4. I min öron låter det som en underbar dag med ömsom vin och ömsom vatten . helt enkelt livet:)

    SvaraRadera