fredag 21 september 2012

Den blomstertid nu kommer...

Ok, jag är kanske helt fel ute där, men det beror ju på hur man definierar "nu" för vi är väl strängt taget alltid på väg mot en ny blomstertid? Hur som helst så drabbades jag av vanvett igår. Hade ni frågat mig i förrgår skulle jag ha sagt att nja, det där med att virka små ting som blommor, pärlor osv - det är inte riktigt "min grej". Fint! men för smått, för pilligt. Men så virkade jag den där blomman till mössan och sen skulle jag bara testa lite och plötsligen satt jag där med glasögonen uppe på skallen och låtsades se på tv medan jag energiskt virkade en hel liten bukett. Det roliga är att det går relativt fort, och det går att variera i det oändliga både med färger, garnkvaliteter och utformning.

Och, som Astrid skrev häromdagen, man kan ju fästa dem med en säkerhetsnål så kan de piffa upp mössor, vantar, tröjor eller halsdukar lite allt eftersom man får lust. 

Men här kommer nu dagens stora Fråga: drömde jag bara att jag hade en aprikosfärgad blomma också? eller har skurkarna som stulit cyklar och verktyg i trakten brutit sig in (utan synliga tecken) och stulit ... öh, en virkad blomma? eller kan en spindel verkligen äta en hel virkad blomma i syntetgarn? Hm. En sak kan jag lova, den här lilla damen får inte virka några nya innan den aprikosa dykt upp. Om här varit stökigt hade jag kunnat förstå det, kanske, men här är bara så där normalstökigt.

Nåja, nu ska jag slänga in en extra pinne i brasan (det är kyligt idag!) och göra fredagsfint medan jag funderar på nya vackra blommor, ett 5000-besökar-lotteri (nåja, det är en bit kvar) och annat trevligt. 

2 kommentarer:

  1. 60:- styck på marknaden, sug på den!!
    Känn dig rik :D
    Har du kollat på mössan om den aprikosa sitter där?
    De är väldigt fina, dina blommor.

    SvaraRadera
  2. Fina blommor! Hemskt med dessa stölder, borde inte gränsen gå vid att stjäla hantverk? :-)

    SvaraRadera