fredag 7 september 2012

Allt som är grönt, grönt...

tycker jag är vackert, för min lilla vän är ... tjae, vilket yrke stod grönt för? Kan ni den sången?

Hur som helst, jag tycker om grönt! Och här kommer en Esmeralda till, den här gången i ett av mina favorit-sjal-garner, Manos Lace. Mjukt och lätt som en fjärilsvinge. Den här gången stickade jag en variant med bara slätstickning, sjalen blev ungefär 120 cm bred och 58 cm lång i snibben. 50 gram.


Det blåser rätt bra här fortfarande så den stod som ett segel från tvättlinan. Men som ni ser är himlen väldigt blå. (Blå blå blå är mössan på mitt huvud, blå blå blå är dräkten som jag bär. Allt som är blått blått....)


Tror jag ska sticka en blå sjal, men nu har jag fått en idé till en sjal jag också, det kanske smittar av sig det där, och den ska provstickas i ett ljust aprikosfärgat garn som jag egentligen inte är så förtjust i (kvaliteten). (Aprik... nä, det går faktiskt inte sjunga visan så bra med den färgen, visste väl att det var något fel på det garnet...)

Nu ska jag hänga upp en maskin tvätt, vittvätt, i solen. (Vit vit vit... nämen, va tusan, varför började jag sjunga på den sången????)

7 kommentarer:

  1. Jägaren är det! Å det stämmer väl rätt bra va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen det klart, så var det ju! Tack!

      Radera
  2. Glömde ju säga att din sjal ser jätte fin ut, så ska du ha lite skäll för att du sjöng på denna låten, hemma hos mig är det nu blå, blå, blå är mössan på mitt huvud.... Kommer snart en massa blått i bloggen, hehe..

    SvaraRadera
  3. Lika vacker den här. Så måste jag ju tacka för dagens leende, det behövde jag nu.
    Lycka till med den aprikosa även om garnet inte är ett topp garn.

    SvaraRadera
  4. Vacker som en sommaräng, lite sval och genomsläpplig. Urläcker:))

    SvaraRadera
  5. Men åh, så fin!
    Inget rätvarv från avigan, alltså! Det verkar som det blivit fint och luftigt...men med ett sådant garn blir det ju ljuvligt nästan hur man än stickar!
    Hemskt när man hakar upp sig på en sång, sådär...

    SvaraRadera
  6. JAg kan inte sången men tycker väldigt mycke om grönt! Sjalen blev jättevacker och så fint fotad på tvättlinan! Sjalar är annars ganska svårfotade!

    SvaraRadera