onsdag 26 september 2012

Alla dessa garner

Jaja, jag vet att vi alla strävar med det där. Att hålla vårt garnlager "lagom" stort. Men vad ska man göra när man måste köpa till några nystan för att kunna avsluta en sjal, och andra nystan liksom kastar sig ner i varukorgen på egen hand. Och man vill ju utnyttja portot, som man ändå får betala, så fullt ut som möjligt.

Nu har jag i alla fall bestämt att här ska "stickas undan" en del. Väldigt gröna ullsockor till mina kalla tår, väldigt rosa akrylhalsduk till någon som tycker att ull sticks.


Hm. Den är starkare i färgen men jag fick inte till det riktigt.

Just nu borde jag inte se på Husjägarna och sticka, utan göra en sådan där plocka-undan-och-dammsugnings-insats som gör så gott. Undrar hur många reklampauser det krävs om jag verkligen rusar upp med en gång och håller hög fart?

3 kommentarer:

  1. Tack! Det går dock väldigt segt med vante nummer två. Det började bra, men när jag stickat halva insåg jag att jag gjort FEL! Suck! Nu har jag repat upp, och ikväll blir det att börja om!

    Garn liksom "förökar" sig när man handlar, särskilt vid internethandel ("gäller att passa på när man ändå beställer"). Men, det finns sämre laster! ;)

    (Http://stickaovirka.blogg.se)

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt hur ett litet nystan kan sluta i att man får med sig fem hem.. tror de förökar sig i påsen. Hehe...
    De senaste yllebyxorna till Amanda och även dessa rosa är i en storlek större än största storleken på mönstret och dt blir nog 35cm ben så det är ändå en bit, denna gången använde jag stickor 4 så då gick det rätt fort. Annars brukar jag sticka med 3:or och då blir det ju både fler maskor och fler varv.. Kollar jag på bloggen så ser det ut som 18par, men jag är inte helt övertygad om att alla är med där..

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det hjälper ju inte hur mycket man än vevar på med stickorna, garnet blir bara mer och mer, längre och längre och skåpet är knökfullt. Det klassas inte som sjukdom (ännu) garnberoendet. Jag har också bestämt att det får vara sluthandlat nu. Punkt.

    SvaraRadera