torsdag 9 augusti 2012

Wilhelmina here I come!

Efter lite möss-avbrott fick jag plocka upp Wilhelmina-sjalen igen - och det flöt på som bara den. Inser att jag nog skulle ha lite grövre stickor egentligen, men vill inte byta nu. Frågan är om jag stickar rätt. Måste sticka på så man ser det bättre - men nog ser jag blomrankorna och knopparna, så det kan nog tänkas vara riktigt?

Blå himmel och sol, men det var bara 8 grader ute i morse! Det måste väl vara lite ovanligt kallt för tiden? men ok, igår kväll råkade jag titta ut genom köksfönstret och såg då ...

... ja, för vi har nämligen gatlyktor här må ni tro! Eftersom det är markägarna här som betalar elräkningen är de inte igång på sommaren - men nu var det som ett pärlband upp längs vägen. Och när jag skuttade iväg till fönstret på andra sidan stugan såg jag att jag har en alldeles egen vid soptunnan!

Fint, va?! Äh, ja, det gör sig inte riktigt så bra på bild som det gjorde i verkligheten - men poängen är i alla fall att det kanske betyder att det går mot höst.

Tänkte visa vilken fin utsikt jag har från badrummet dagtid också - vackra röda äpplen - men så insåg jag att det där med att ta foton inifrån är ingen höjdare. För er skull :-), stövlarna åkte på och jag plaskade (det kom 22 mm igår, varav hälften på en ganska kort stund på kvällen) ut i trädgården. Just som jag gick runt hörnet på stugan föll ett plommon till marken med ett dovt ljud.


De flesta har ingen färg ännu, eller jo, gröna, men det här var brådmoget... och gott! Varken plommon eller äpplen är ju mina, så att säga, men jag får säkert en del av det.
 

... och så här vacker ser dagen ut!




4 kommentarer:

  1. Du bor verkligen vackert! Lite skönt med vägbelysningen när höstmörkret kommer

    Jag försökte klicka upp din Wilhelminabild för närmare studie, men det ville inte min dator. Det ser bra ut, jag tror lin blir riktigt vackert och färgen på garnet måste helt enkelt HETA Wilhelmina! :-)
    Det ser ut som att du har precis påbörjat två nya remsor, en på var sida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, två nya remsor på g! Ja, jag gillar färgen och den passar också så bra på min sida...!

      Radera
  2. Kul att göra syrrans egna mönster eller hur? Fin färg du valde.
    Här saknar vi lampor eller rättare sagt vi saknade. Vi satte upp en vid garaget så det lyser när man kommer ner mot vårat hus, tror nog grannen uppskattar den också den mörka tiden på året. Men runt huset har vi flera som tänder när man går förbi, det är skönt när man bor så här.
    Plommon, så gott det såg ut. Vi köpte ett familjeträd för nått år sedan och det har inte gett så många hitintills, men i år verkar det komma en del, bara getingarna inte är på dem för mycket.
    Jag funderade en del på hur länge Evelina bott i England, tror hon flyttade dit våren 2007. Jag trodde ju hon skulle komma hem efter ett tag men där fick jag ju fel. Nu har hon ju ett barn också och pappa bor ju i England så hem kommer hon nog inte i första taget, trist för oss tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Den blir fin din Wilhelmina. Färgen ser fin ut och mönstret verkar också lovande.
    Måste nog kolla våra plommon också. Blev riktigt sugen nu.

    SvaraRadera