lördag 4 augusti 2012

Ut med datorn

Nu slänger jag snart ut datorn genom fönstret, häller bensin över den och tänder på, griper handyxan och slår med bästa vedhuggarsvinget... mrrrrr - och det är inte ett spinnande ljud.

Till er som undrar: jag gjorde faktiskt allt jag hade tänkt mig igår, utom hemsidan!, och sen var jag rejält trött och stickade inte en enda maska. Men det var det värt. Ok, jag strök inte jättemycket, men några saker som väldigt länge hängt utanpå garderobsdörren.

Några bildbevis:



Men så satte jag mig då med hemsidan efter frukosten idag och då funkade plötsligt inte wampserver, datorn påstod att jag inte hade rättighet att köra den. ??? va, jag är ju administratör på min egen dator? så jag uppdaterade versionen och nu funkar den. Dvs jag kan köra servern och ändra i mina php-filer men när jag vill se om det blev bra med localhost så säger den "den här länken är bruten". Därav yxa, bensin och krossade fönster på kvällens planering.

Efter ett oändligt ominstallerande, omstartande, sökande och joxande har jag nu huvudvärk och antagligen skyhögt blodtryck (det känns så). Det slutade med att jag fick ge upp och gå in direkt på webbhotellet och ändra i filerna. Knasigt är det dessutom eftersom det ju fungerade sist jag gjorde något, vilket var längesedan - men inget borde ha ändrats sen dess. Det är väl någon uppdatering någonstans som pillat på någonting utan att säga till.

Så det är nog bäst att jag ägnar mig åt något annat en stund, enkel och rättfram stickning två aviga och två räta, det bör jag klara i alla fall och så kanske jag får lite ro i kroppen igen.

Vet inte var jag först hittade den här länken, kanske i någon annans blogg? det minns jag inte, men den tål att upprepas i vilket fall: Sticka för livet

1 kommentar:

  1. Få saker jag blir så förbannad på som datorn... Jag förstod inte vad du skrev riktigt, mina problem brukar ligga på annan nivå men reaktionen känner jag ingen!
    Lakanen i vinden ser überljuvliga ut! Har inte torkat tvätt ute sedan Bäckslänten...
    Hoppas du fått en god natts sömn och har en skön söndag framför dig!

    SvaraRadera