onsdag 8 augusti 2012

Tjoho

Idag är det mer av en tjoho-dag! Ja ok, så det regnar - men då fick jag tända en liten brasa och titta på flammorna - och det var faktiskt sol på förmiddagen så jag hann måla sista färdiglagret ovanpå bänken och städa bilen och såga några vedklabbar. Keso, skinka och tomat till lunch och sen kom regnet. Det är illa på det viset att jag skulle behöva klippa gräsmattorna men det kan ju inte vara sjöblött, inte så bra för gräsklipparen och dessutom går det inte att klippa.


Har burit in ett litet vedlager som kan torka lite extra genom att bo hos mig. Konstigt, även träbitar som ser hur torra ut som helst kan visa sig vara små ångbomber som inte vill brinna utan bara pyser ut dimmiga små moln, och det är ju inte så bra.



Chattar med sonen på Skype - tänk så liten världen blir när man har datorn i knät (blir nästan kompis med den igen!). Han ska dricka kaffe nu, därborta i Florida :-) När jag som vanligt frågade hur han mår lärde han mig en liten sång på melodin "He's a lumber jack" (Monty Python, http://www.youtube.com/watch?v=5zey8567bcg) :

"han är fysiker och helt okej,
han jobbar hårt och han roar sig"

Det ska jag väl sjunga för mig själv när mamman i mig för en stund glömmer att jag är lycklig för att han är lycklig och i stället kör en sådan där gnyvals om att han är långt bort och så. Fint att han hjälper mig på traven! :-)

Nu ska jag sticka klart Bruce-mössan. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar