fredag 3 augusti 2012

Tidsbegränsning

Idag gäller en sträng ordning här- ingen stickning förrän en rad nödvändiga uppgifter blivit gjorda. Städa, diska, tvätta, fixa lite med hemsidan, röja i åtminstone ett flytt-rörigt skåp, handla hem mediciner (idag ska apoteket vara öppet påstås det), köra några lådor till förvaring på loftet i storasysters stuga, stryka... Om jag gör en riktigt ordentlig dagsinsats blir det njut-stickning i ajax-doften framåt kvällen. Något att se fram emot.

Men några maskor kan man väl få sticka medan man dricker morgonkaffet? 

Kanske lite hemmaspa kan komma på fråga när jag varit flitig. Städa mig själv också, alltså.

3 kommentarer:

  1. Lite stickning till morgonkaffet är en mänsklig rättighet, nästan! Och får du gjort allt det där så kommer du behöva lite spa framåt natten! :-D

    SvaraRadera
  2. Nu kan man ju undra om du håller på med spa ännu? Jag menar om du gjort allt det där så borde du ju hållit på nästan tills det blev dygnsbyte. Men visst är det väl så att det är att komma igång som är värst, sen går det som en dans (ibland är den lite lytt) men njutningen är ju just det där väldoftande och renhetskänslan. Nej, jag ska inte städa idag, bara ta det lugnt, Ludde lump får semester från mig idag och kan samla in sina kompisar i lugn och ro. :)

    SvaraRadera
  3. Blev det någon stickning till kvällen? Här är det lite samma princip, vi har börjat totalrenovera övervåningen, så nöjesstickning blir det bara lite tid för.

    SvaraRadera