torsdag 30 augusti 2012

Sådana dagar

Ok, de senaste dagarna kan inte räkna med att arkiveras under rubriken Livets Ljuvligheter, tror faktiskt jag låter bli att arkivera dem alls och låter dem gå i soptunnan direkt. Men nu är jag på banan igen, tror jag.

Fick äntligen fram symaskinen. Ganska länge nu har jag skrivit på andras bloggar att jag blivit inspirerad, nu får vi se... Jag gick ut lite försiktigt och sydde tvättlappar (bomullsrondeller) för ansiktstvätt. Bättre för miljön än engångs.

Det var  ett bra tag sen jag såg det hos Emmy Stickar, men nu blev det av. Ska sy några till, man får ju ha en trave så man klarar sig till nästa tvätt. Det var snabbt gjort att sy dem - att klippa dem tog lite längre tid.

Allra först sydde jag ett underlägg för symaskinen, så jag inte gör illa köksbordet. Ett oanvänt fläktfilter som jag hade i samlingarna blev utmärkt fyllnad (lååång historia om hur jag kom att köpa ett fläktfilter som jag sedan inte behövde, så den får vi spara för en regnig dag (det är sol här nu)).


Går in på sluttampen med Wilhelmina också. Eller ja... uppskattningsvis har jag lite drygt 20 varv kvar, men det är många maskor på stickan nu så det tar ju en stund. Börjar känna att jag vill blocka den. NU. Jag försöker hålla upp den och hålla ut den och hålla ned den för att se hur det blir, men det går ju helt enkelt inte.


5 kommentarer:

  1. Oh, så söta rondeller! Faktiskt självklart när man tänker på det, sådär borde man förstås göra...

    Wilhelmina blir ju jättefin, när din är klar kanske vi skulle låta våra sjalar träffas, hänga lite..? :-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att jag har inspirerat!! Du inspirerar en hel del du med, tyvärr händer det inte så mycket med stickningarna här hemma för tillfället!

    SvaraRadera
  3. ...vojne, vojne - sånt ska man naturligtvis också tänka på. Att göra rondeller av tygsnuttar liknar görandemässigt att spela lite restgarnsblues. Men i det senare fallet har jag ingen miljö i tanke, bara ren krass ekonomi:))

    SvaraRadera
  4. Vilken smart idé och så söta de är. Själv försöker jag hålla blicken så långt bort från min maskin som det bara går. Men snart är det liksom inte hållbart längre, nålen är ju köpt så det finns liksom inget att skylla på längre, jo jag törs inte kanske går ännu. Det är min otroligt vackra sjal jag ska sy och klippa, samlar ännu mod.
    Din sjal ser jättefin ut och 20 varv fixar du snabbt ska du se.

    SvaraRadera
  5. Vad smart att sy egna bomullsrondeller, både för natur och plånbok. Säkert för ansiktet också! Återkom gärna med recension! :)

    SvaraRadera