tisdag 14 augusti 2012

Nu växer det fram

Nu har jag verkligen fått upp farten med Wilhelmina och den har börjat bli för stor att fotograferas på något vettigt vis. Om ni råkat missa det så är jag den stolta provstickaren av min syster Cecilias sjalmönster. Att det är syrran är faktiskt lite extra speciellt men även om det inte hade varit det så tycker jag att det blir en mycket vacker sjal och skulle helst vilja sticka hela dagen.

(Den är inte alls lila eller blåaktig utan snarare rosa)

Härom dagen blev jag också äntligen färdig med morfarsbänken. Det har tagit bra mycket längre tid än jag hade tänkt mig eftersom det regnat så mycket och jag målar utomhus. Så här såg den ut innan jag började:

Nu har den fått två lager grundfärg och två lager färdigfärg ...


... och lite blå dekoration... Känner mig väldigt nöjd faktiskt.



5 kommentarer:

  1. Vad fin den blev, tänk vad lite målarfärg kan göra...

    SvaraRadera
  2. De där blå slingorna är ju bara perfekta! Nu kan du inte låta någon sitta på den utan måste sätta upp den på väggen! :-)

    Roligt att det rullar på med Wilhelmina! Igår tyckte jag att jag fick en sådan underbar idé beträffande de där fyra (eller eventuellt 8 varven, får se om jag kan få ner det på papper.

    Kul att du vill provsticka också Esmeralda, inte alls så krånglig, översänder beskrivning om någon dag!

    SvaraRadera
  3. Så fin bänken blev! :)

    SvaraRadera
  4. Förstår att du känner dig nöjd över resultatet med bänken. Den blev verkligen jättefin. Tänk vad lite målarfärg och händiga fingrar kan göra :)
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Dina kommentarer har kommit fram på min blogg.. Tack! :) Undra varför detta felmeddelande kom om meddelandena ändå kom fram? Mkt märkligt! Hoppas du haft en bra dag. Umeå har visat sig från sin bästa sida idag, soligt och härligt sommarväder!

    SvaraRadera