torsdag 23 augusti 2012

Knappar, vindar och dåliga foton


Det är stört omöjligt att fotografera sig själv i ett klädesplagg - armarna är för korta, min spegel är av dålig kvalitet, ljuset inne räcker inte riktigt för att det ska bli rätt färg osv osv. Jaja. Ni får se vad jag lyckats åstadkomma i fotoväg i alla fall.


Eftersom mitt vänstra pekfinger varit i slagsmål med den blå bågsågen inte mindre än TVÅ gånger var det lättare att sticka på boleron än på någon annan stickning eftersom det var tjockt garn.

Garnet är Drops Paris. Jag är måttligt förtjust. Det är mjukt och följsamt, men har lite av den där tvåliga känslan som en del superwash ullgarn kan ha. Det är svårt att sticka jämnt med, tyckte jag. Och det är inte så tvinnat så det har en tendens att dela sig och rätt som det är har man en av trådarna på fel väg. Jag är också lite allmänt tveksam till bomull numera - det är ju inte så miljövänligt precis.

Fördelen är att det går att tvätta i 60 grader, och stryka med varmt järn.

I beskrivningen hade de pärlemorknappar, men det hade jag inte i bra storlek, nu försöker jag bestämma mig för om jag ska ha en diskret som går ton-i-ton eller vit. Vad tycker ni?

Vindar var det visst också, ja, det blåser. Rejält. Men det är faktiskt lite sol mellan de svarta molnen.

Tillägg: Jag glömde ju säga att den här modellen är i min smak, koftan är stickad i ett stycke - inte en enda söm. 

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig!
    Härlig färg, härlig modell, fina knappar (toniton tycker jag) OCH INGA sömmar.
    Passa dig för bågsågar, dom är opålitliga.
    Men, hellre göra sig illa på en bågsåg än en motorsåg..

    SvaraRadera
  2. Det var svårt val med knapparna, i regel brukar jag gilla nått som bryter av men de här tycker jag passar väldigt bra.
    Snygg modell och holkärmen var verkligen häftigt snygg. Sen att man gör allt i ett är ju hur smidigt som helst.
    Säger som Astrid, tur det inte var en motorsåg du höll på med.

    SvaraRadera
  3. Fin bolero! Men jag håller med om Paris, jag tyckte vid något tillfälle att det delade sig så mycket att jag gav upp och istället DELADE nystandet och använde var del för sig! :-D

    Knappar ton-i-ton tycker jag, eller mörkare men inte vita. (Gillar bara vita knappar på vita plagg, tror jag!)

    SvaraRadera
  4. Hihi, "tvåliga" känslan på superwash! Hade inte kunnat hitta ett bättre uttryck! Väl medveten om att det finns olika kvaliteter även bland dessa, men visst blir det lite löddrigt ibland:))Och på den fronten märks det en väldig skillnad genom priset, dyrt är bra ullkvalitet och billigt väldigt tvåligt. I alla fall min erfarenhet. Just nu finns bara Alpacka för min del, så fantastiskt till allt.
    Sen tycker jag din bolero var riktigt kanonsnygg! På en kanonsnygg modell:)

    SvaraRadera