onsdag 1 augusti 2012

Jag fick korgen

Ja, det är ju ett sorgligt kapitel i mitt liv förstås - men nu menade jag egentligen att jag fick till korgen.

Tror jag ska sy ett foder till den vid tillfälle också, men så länge blir det bra så här. Jag lagade den med trälim, spraymålade några omgångar och knyckte på ett band. Blev nöjd så här.

Träbänken känner jag mig less på nu, mest för att det kommit en massa regn mellan mig och målandet och då blir det trist. Vill få det gjort, swish-swosh. Idag la jag i alla fall på första lagret färdigfärg på underdelen av bänken, hoppas kunna ta överdelen i morgon. Får se hur det blir, kanske räcker det med ett lager.

Azalean har nu godkänt mitt nya boende:

och så har jag börjat sticka Wilhelmina, sjalen som min syster konstruerat. Har inte kommit så långt ännu...

Jag valde ett ganska tunt bomulls-/lingarn med lite effektpluppar, lite mer rosa än på bilden. Man kan se de första knopparna i sidorna, rolig stickning! 

För övrigt vill jag bara säga att jag avskyr den där mesiga reklamen för chrystal white eller vad det heter, men jag älskar "Mina vårdkontakter" på nätet - igår skrev jag till min vårdcentral att jag behövde förnyade recept på några olika mediciner och idag fick jag svaret att de nu är förnyade, bara att hämta ut på vilket apotek som helst. Inget väntande i telefon, inget tjafs och jag kan ta kontakten när jag kommer ihåg det sent på kvällen eller på helgen. Man kan beställa/avbeställa/ändra besökstider också, eller be läkaren kontakta en. Suveränt.

Sen for jag till apoteket och det var stängt. Jaja.

1 kommentar:

  1. Så fina korgar är ju inget problem att ha...fått! :-D Sprejfärg är ju listigt, nu blev jag genast sugen på att pigga upp något med lite sprejfärg.

    Azalean är ju fantastisk, vilken lycka med en sådan blomma!

    Det ska bli kul att se hur sjalen tar sig ut i lin! Tack för att du utsätter dig för detta...

    SvaraRadera