söndag 12 augusti 2012

Halva vägen

Av någon anledning tror jag väldigt ihärdigt och djupt inne i mig att när jag kör till mamma och kommer till Göteborg så har jag kört halvvägs. Det hjälper inte att jag VET att det inte är halvvägs, jag tror det ändå, utan ord och likadant varje gång. I själva verket klockade jag i går resan hemifrån till Göteborg till 38 minuter, och hela resan tar 1 timme och 45 minuter. Så det är inte ens i närheten av halvvägs.

Men på hemvägen är det ju bra att jag tror att jag bara kört halvvägs när jag ser Liseberg - för jisses vad snabbt jag sedan är hemma...

Ja, jag har varit en tur till mamma  i helgen, alltså, sen klippte jag allt gräset, med stor möda här hemma. Det var långt och tätt och svårklippt så nu är jag väldigt trött.

Hos mamma stickade jag på den här:

På lördag morgon när jag drog upp rullgardinen var här ett rådjur utanför - tyvärr var hon väldigt blyg och böjde ned huvudet varje gång jag klickade iväg ett foto. Hon var fin och det säger jag trots att hon eller hennes kompisar var här och åt upp mina sommardahlior en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk utsikt! Själv ser jag rakt in till grannen, inte alls lika vackert! ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har dem här också, man blir hänförd varje gång man står o ser på dem. Men inne i trädgården har de nog inte varit ännu här, tur faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Jag har lite sådana känslor för Varberg, bra på väg dit, helt fel på väg hem! :-D
    Det ser fint ut, det du stickar...men vad är det?
    Åh, rådjur! Med alla villorna som ploppat upp här så har de försvunnit men de är så vackra! Så härligt du bor!

    SvaraRadera