lördag 18 augusti 2012

Glädjeämnen

När det plingar till i mobilen, klickar till i Skype eller tjongar till i mailen och jag fått ett meddelande från någon.

När sonen ställer en programmeringsfråga och jag kan svara!

När sonen ställer en programmeringsfråga och jag inte kan svara men han kommer på det - va bra han är! :-)

När det ser grått och trist ut ute men i själva verket är friskt och skönt och jag kan plocka ett plommon som svalt och tungt faller ned i handen bara jag nuddar vid det.

När mönstret och jag kommer till sista maskan samtidigt! eller när vi inte gör det men felet bara är några få maskor bakåt.

Min "gata"!



När jag listat ut att det här kanske är måbär? någon som vet?

... och detta kanske schersmin? (fast den doftar inte!)

... och det här är... äh, nej, den kunde jag innan! och bara den tjockaste delen av plommonträdet är kvar att såga upp.


När jag läser bloggar och blir glad och inspirerad.

När jag hittar en kvarglömd chokladbit i kylskåpet (nåja, inte kvarglömd så länge - men tänk så mycket godare denna enda chokladbit är än hela chokladkakan var när jag mölade i mig den!)

När värktabletterna får värken att liksom tunnas ut.

När det är lördag! eller någon annan dag.

När jag känner att idag kan jag helt enkelt sitta och sticka. Om jag vill.







2 kommentarer:

  1. ...på fråga A svarar jag B och på C kan jag inte:))
    Det är antingen jasmin eller schersmin och det finns ju både ljuvligt doftande och icke alls.
    Underbara bilder och du verkar må så underbart bra. Härligt är livet.
    Själv ska jag göra en hemsida så det kommer att bli en del konstiga ord, kanske mest gutturala läten...;))

    SvaraRadera
  2. Counting your blessings! Det är bra att stanna upp sådär ibland och göra det!

    SvaraRadera