torsdag 2 augusti 2012

Enorm

Hm, inte så jämnt stickad och jag har stickat totalt fel på baksidan men det är ok - det värsta är storleken. På en sådan här bild ser den ju fin ut:

Det beror på att man inte har något att jämföra med där. I själva verket kan den användas som julstrumpa (för någon som vill ha många presenter), sovsäck för en tax eller helt enkelt tja, för någon med större fötter än 39. På den här bilden kan man se min socka ovanpå den nya och då förstår man.

Stickar jag verkligen så löst? Jaja, jag såg ju tidigt att den skulle bli stor, men stickade klart den ändå. Kanske kan tova dem lite lätt. Eller ge bort dem till någon karl. Nästa par får jag sticka med tunnare garn och tunnare stickor.

För jag tycker det är så fint mönster - det är från Garnstudio och hittas här.

2 kommentarer:

  1. Tack för kvällen skratt, det var väl behövligt. Ja det var liksom inte storleken jag skrattade åt utan ditt sätt att beskriva det hela. Sockan är verkligen jättefin, synd att den inte blev till din fot bara.
    Du är välkommen och få njuta fint väder, även bänken så den blir klar. Nu hoppas jag bara att jag får lite av det där sköna vädret när jag går på ledigt. En dag kvar bara och just nu känner jag mig som en urvriden disktrasa så det ska bli så skönt att få ledigt igen.

    SvaraRadera
  2. Den blev väldigt fin iaf! Kanske dax att skaffa tax?

    SvaraRadera