tisdag 7 augusti 2012

Bruce-mössa

Bruce-mössan växer fram. Bra stickning för mig idag för det är migrän-dag. Åh, det är inte synd om mig, jag lyckades ta tabletterna i rätt tid så själva migrän-eländet stoppades, men det kan inte hjälpas att man blir lite degig och nedtryckt ändå. Och så gör hjärnan lustiga krumsprång, jag höll på att skriva att det är margarin-dag, att jag stickar med mirenoull och att mössan är en Stingspreen-mössa. Nåja, vem bryr sig, jag vet vad jag menar i alla fall och kanske blåser molnen bort nu och det blir en grädd-dag i stället för en margarindito. Det senaste solgenombrottet har faktiskt hållt i sig i flera minuter nu.

Här är den i alla fall, halvfärdig Springsteen-mössa i 100% merinoull (ha, det blev rätt!)

Mönster har jag inget precis för jag hittade inget med tillräckligt grovt garn, men jag har kollat in lite mått från liknande mössor och räknat ut hur många maskor jag skulle ha utifrån antal maskor per 10 cm.

Väldigt nöjd både med garnet, Big Merino (Drops) och mina nya stickor, Spectra Flair Acrylic.

Försöker att njuta av stickningen och inte hålla på och tänka på vad jag ska sticka sen, men även med det krumbuktar sig mina tankar och virrar runt bland påbörjade saker och väntande garner - vad bra det ändå skulle vara med några par händer till och möjlighet att släppa loss flera idéer på en gång!

1 kommentar:

  1. Den ser härligt "tät" ut, blir nog en värmande, go, häftig Stingspreen-mössa :-D

    SvaraRadera