måndag 6 augusti 2012

Blodtrycksmössan

Efter min våldsamma frustration i lördags grep jag tag i första bästa garn och började sticka en mössa, resårstickning, med huvudet plågsamt böjt över stickningen och arbetet liksom nästan uppe i ansiktet. Efter en vildsint stund började blodtrycket sjunka, liksom stickningen och pulsen och efter ytterligare en stund var jag nog så gott som pratbar igen. Så här blev mössan:

Idag kunde jag köpt Big Merino för 28 kr nystanet på nätet, i affären visade de sig kosta 41 kr men eftersom jag påpekade skillnaden fick jag dem i alla fall för 38 som var det riktiga nätpriset... Nåja, det hade ju blivit frakt om jag handlat på nätet - å andra sidan blev det ju frakt när jag körde iväg till affären också. Jaja. Tänker inte räkna ut hur det blev eller kunde ha blivit.

Vad det ska bli? en Bruce-Springsteen-mössa. Skall testa mina nya stickor, KnitPro Spectra Flair Acrylic, som jag inte testat förut. Blir lite spännande.

Hittills idag har det kommit 12 mm regn. Det regnar fortfarande men inte lär det bli 40 mm som de hotade med i morse. Inte ens om det sotsvarta molnet över min stuga just nu öppnar portarna. Japp, nu kommer det...


2 kommentarer:

  1. Tur det kom ut nått bra ur den där ilskan så du inte storknade och föll ihop med för högt blodtryck. Jisses så du pysslat på och fått klart. Det där med yxa och bensin över datorn borde jag också kommit på, får väl kolla in vart yxan är gömd till nästa gång jag håller en lång utläggning över seg dator, (det där var snälla ord om den) men det närmar sig en ny här. Kan ju inte blogga om man inte kan få upp kort o se vad som skrivs. Nu fick jag morgonbesök, en liten ljushårig parvel så jag får sluta nu. :)

    SvaraRadera
  2. Det är INTE den stickning jag skulle valt för att sänka blodtrycket, flerfärgs och jag har inte riktigt landat, men jag jobbar på det... Mössan blev fin!
    Känner igen det där med stickningens placering i höjd, kanske går att koppla direkt till blodtrycket?
    Gillade den där wellnessfilmen du länkade till, lite "ammerikansk" men budskapet går ju fram. Och reportern ser liksom mjukare ut i sluet av inlägget, så det funkade kanske på henne med? :-)

    SvaraRadera