fredag 6 juli 2012

Vatten över huvudet

Ja, det ösregnar och det tycker jag är rätt kul för jag köpte en regnmätare idag, av enklaste modell och jag kan se den från sovrumsfönstret. Det är vatten i den.

Idag kom jag äntligen iväg till Biltema för att byta knopparna till köksdörrarna. Det kostade mig 4000, ungefär. Nej, alltså, egentligen gjorde det kanske inte det, jag fick ju en massa andra nya leksaker också och några trädgårdsstolar (fast inte från Biltema).

Det här innehåller väldigt många olika trådar känner jag. För att ta knopparna först. Det saknades en i mitt kök och flera andra var trasiga plus att det inte var så roliga knoppar tyckte jag. Så jag köpte nya, det var bara det att jag kom hem med ett paket furu (som jag ville ha) och två paket med bok! Men! Kunde jag inte ha bara TITTAT på de förbaskade förpackningarna? Ja, det kan man ju tycka.

Det var käckt i alla fall för nu fick jag köpt mig en såg (ska såga ned ett gammalt träd), ny ventil till min cykel, stöd till pionerna och lite annat ditt och datt. Och så kilade jag in på Bauhaus för att köpa lite torv och sådant men jag kilade definitivt inte ut för det var fem säckar för en hundralapp så jag baxade mödosamt över lite av varje i min vagn. 50 l i en del, 40 l i några - men tungt var det. Betalade min hundralapp och började knö mig ut ur affären och då insåg jag två saker som var för sig inte var anmärkningsvärda men sammanlagt kunde bli ett problem. Det första var att det är nedförsbacke från Bauhaus ned på parkeringsplatsen. Det andra var att nedanför denna lutande yta hade en kille parkerat sin blanka vackra bil med släpkärra.

Jag kom ut ungefär på mitten av hans fordon, så jag skulle alltså bli tvungen att förflytta mig själv och min elefant till kundvagn i sidled/nedförsbacke för att liksom runda honom. Jag valde att försöka runda släpkärran, tänkte det var bättre att krocka med den än med bilen.

... och där har vi det. Ta sig vatten över huvudet, alltså. Jag hade definitivt inte kroppskrafter och egen tyngd nog att förflytta oss i sidled. Minsta lilla försök resulterade att vagnen började kasa nedåt i stället.

Jag kanske inte är oövervinnelig som jag så gärna tycks tro? ska jag kanske överväga om det där trädnedsågandet också är omöjligt?

Och nu har jag varit två gånger på Biltema, helt inställd på att köpa en hoppa-hage-matta för blockning, men båda gångerna har det varit tomt i det facket. :-(

2 kommentarer:

  1. Jo, det är konstigt hur dyrt det kan bli! Själv köpte jag också i samband med flytten skåpsknoppar för massor pengar men det var på IKEA. I två omgångar... :-)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha det där känner man väl igen. Fasen så dyrt det kan bli.
    Jag köpte mina hopphagar på Biltema men när jag var på leksaksaffären fanns de där också, har du kollat i en sådan?

    SvaraRadera