onsdag 4 juli 2012

Sen sist

Oj vad tiden går fort och jag långsamt :-) Nåja, jag får ryck av energi och då blir det lite gjort en stund. Igår byggde jag om en hurts till ett skåp (och eftersom jag är programmerare måste jag förstås säga att jag ägnade mig åt refaktorering), ställt en hylla på en annan, packat upp lite här och lite där och i morgon blir det en ny tur till tippen. Härligt!

Och så blommar doftpionerna nu. De är helt underbara, den här är 20 cm tvärsöver - det ser man inte riktigt på bilden, jag skulle haft med någon bra referens kanske.

Ett gott tecken är att när jag inte precis orkar något annat så stickar jag igen, liksom hungrigt och med fart. Vill bli klar med min aeolian shawl så det är mest den som gäller. Den är lättstickad, utom att de där nupparna stoppar upp stickningen en del, särskilt när man ska sticka ihop dem från avigan.

Så här soffhörnet ut just nu:

Nu tror jag att jag ska traska iväg till självplockningen några hundra meter bort längs vägen och så sakteliga plocka mig lite jordgubbar.

3 kommentarer:

  1. Wow, vilken pion! Den ser underbar ut!
    Hoppas du fick ihop lite goda jordgubbar!

    SvaraRadera
  2. Fanrastisk pion, såna drömmer jag om till min trädgård. Vi har bara ärvda knallrosa och ingen doftar. Har planterat två vita, men ingen av dom har ännu blommat.
    Hur trivs du i huset? Är du närmare eller längre ifrån mig nu?

    SvaraRadera