torsdag 26 juli 2012

Aeolian Shawl blockad

... och jag är så stolt så det är inte klokt. Här kommer en hel rad stolta bilder på kålbladet som blev en sjal!




Och så här såg det ut när jag blockade, det blev rena trasmattor som fick bli räddningen och medan jag stönande kröp omkring och nålade för glatta livet tänkte jag att jaha, saker är faktiskt bara omöjliga tills man börjar ta itu med dem...

Ni kommer väl ihåg hur den såg ut innan, någon beskrev den som ett kålblad och det stämmer ju rätt bra!


Lite fakta: den väger 161 gram och är stickad av skogsgrönt entrådigt ullgarn. Överkanten är 188 cm, längden från nacke till spets är 95 cm. Det största och vackraste jag stickat tror jag. Känner mig lite som om jag fått en Oscar eller något och vill liksom framföra mitt tack till alla möjliga människor som gjort detta möjligt :-). Tror jag ska bespara er det och gå ut i solens sken och såga lite på min stubbe. Det är jag inte så bra på, men kunde jag sticka och blocka sjalen borde jag kunna få ner stubben idag tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Mycket vacker, helt underbar faktiskt

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad efter blockning. Underbart vacker och så stor den blev och lätt dessutom, bara en massa + ju.
    Lycka till med stubben, men jag tror nog du är envis som synden och snart är den bort ska du se.

    SvaraRadera
  3. Den är fantastisk! En dröm! Nu gäller det bara att bli bjuden på bal så att du kan glida in i ljusgrått, pärlemorskimrande siden med underverket lätt över bara axlar!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastiskt vacker sjal!!
    Du kan vara stolt som en tupp över den minsann!
    / Maria

    SvaraRadera