söndag 24 juni 2012

Ordningen återställd

Häromdagen stack jag helt utan eftertanke ned handen i en låda, fick upp entrådigt skogsgrönt ullgarn och satte igång med en Aeolian Shawl - aaaah, jag har varken haft tid, lust eller ork, men nu var det allt bra härligt.

Den blir utan pärlor, som det egentligen är på mönstret, men planerar att sticka en till sedan och den ska ha pärlor.

Idag har jag också påbörjat ett par alldeles vanliga sockor, från tån, i Raggi - båda på en gång, det får bli den stickningen som får följa med mig och hälsa på mamma i veckan. Bra prat-stickning.

Det finns alltså hopp om livet här nu. Som Emmy skrev här nedanför, jag låter som en småbarnsmamma med denna bottenlösa brunn av trötthet (tjusigt uttryckt va!?) . Jag har en vän som säger att när man blir så där trött beror det ofta på att man bara fortsatt och fortsatt, inte av kraft utan av viljestyrka och oförnuft. Eller tvång, vill jag tillägga då.

Men nu är allt här, och jag låter helt enkelt travarna vara. Rätt som det är blir det ändå gjort. Soliga stunder går jag ut. Regniga stunder går jag in. Stickningen igång igen. Mer behövs väl inte.

Jo, och så har jag en katt som kommer på besök. Den har inte närmat sig, men promenerar runt tomten, på mittersta staketpinnen. Hon har nästan ingen svans, men är visst född sådan. När hon själv fick ungar var någon av dem likadan, sa ägaren.


2 kommentarer:

  1. Bra med kattbesök!
    Aeolian ser fin ut men sockorna är nog bättre hos mamma!
    Ska jag nämna att jag har precis samma raggi-garn, himla trevlig färg! :-)

    SvaraRadera
  2. Klart du är trött om du flyttat. Tycker du är fantastisk som orkar sätta igång med handarbete också. Eller kanske det är så man ska göra för att koppla av helt enkelt? Tror det.

    SvaraRadera