tisdag 1 maj 2012

Utmaning

Oj, jag fick en utmaning från Rosenvante så jag tar en liten vilopaus i soffan med datorn i knät (åh vad jag älskar min lilla lätta ProBook!). Det gäller att svara på 11 frågor, och sedan hitta på 11 nya frågor och utmana 11 andra. Här kommer först mina svar:

1. Skidåkning eller badstrand? Badstrand, absolut!
2. Lämnar du tandkrämspluppar i handfatet? Nej, vissa saker är jag noga med...
3. Vart går din drömresa? hm, jag hör till det där underliga folket som inte bryr sig så mycket om att resa utan trivs under min korkek, luktandes på mina blommor - men ska jag välja något som ändå kunde locka så är det fransk landsbygd i maj
4. Gör du ofta impulsköp och vad handlar du oftast då? oh, samvetsfråga - känns som om jag vill börja med att ursäkta mig och tala om att jag faktiskt försöker låta bli - godis. När det är som värst, ja, ofta! just nu går det rätt bra så inte så ofta.
5. Ojdå, du vann visst 1 miljon igår, vad gör du idag? surfar garnaffärer tror jag...
6. Vet du nån känd person som kommer från Gotland? Susanne Alfvengren (och Ainbusk Singers)
7. Kaffe eller te? kaffe, jag tänker alltid att jag ska dricka te så jag har i skåpet, men det blir ändå kaffe
8. Guld eller silver? silver!
9. Film, bok eller radio? bok, i öronen!, och en stickning, en kopp kaffe och gärna sol - det är grejer det
10. Har du känt att du tagit vatten över huvudet nån gång och av vad? jadå, många gånger - det jag först kom att tänka på var när jag skulle slänga bort den gamla "tjock-tv"-n och ingen son hade tid med mig. Den var väldigt tung och dessutom åbäkig, fanns inte en chans att jag skulle kunna plocka upp den i famnen och bära ut den liksom. Men jag brukar ju klara det mesta, med list. Jag började med att plocka isär den så mycket jag kunde och det hjälpte. Lite. Sen flyttade jag över den till en handduk så jag kunde dra den på golvet mot trappan, där jag tänkte att "ett steg i taget, det bör gå". Lirkade ned elefanten på första trappsteget och sen på andra, och sen insåg jag att jag verkligen hade vatten långt över huvudet för den var för tung att baxa upp igen, den kunde inte stå still på ett trappsteg för sig själv, och det var många trappsteg kvar... (jodå, den kom ned men då var jag mer än slut)
11. Vart handlar du helst ditt garn/ eller det du pysslar med? Ah, det var nästan svårast - jag har en lång rad med garnaffärer på nätet som jag troget besöker och vill jag känna på garnet har jag några på någorlunda nära håll. Jag säger nätbutik: Torgstenen och fysisk butik: Grunnebo.


Så var det mina frågor, då. Hm.
1. Håret långt eller kort?
2. Vad gör du en regnig söndag?
3. Om du vill bjuda på en lite extragod middag, vad blir det då?
4. Deklarerade du på papper eller online?
5. Skog eller strand eller båda delarna?
6. Sparar du på minnes-saker eller kastar du friskt?
7. Kommer du ihåg dina drömmar när du vaknar?
8. Färsk frukt eller färsk fruktjuice (vill du köpa min saftcentrifug?) :-) ?
9. Om du stickar, kan du berätta varför du föredrar de stickor du föredrar?
10. Vad åt du till frukost idag?
11. Har du tröttnat på mina frågor nu?


Sen var det då vilka som ska utmanas. Någon som vill bli utmanad? Jag lägger upp det här så länge så ska jag fundera lite, och om någon känner sig manad går det bra också att anmäla sig...

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för kommentaren! Jag stickar sockarna med Novita Sju Bröder, mönstret är från Drops. Trevlig 1:a maj!

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa dina svar.
    :) kunde inte låta bli att skratta när jag läste om din tv-bravad, såg precis hur det gick till och förstod precis det där envisa, kan minsann själv och den den där känslan av varför gör jag så här.

    SvaraRadera