onsdag 30 maj 2012

Sprillans nytt mönster

Nu har jag slagit till och lämnat in vinterdäcken på däckhotell all-inclusive, nu gäller det bara att jag kommer ihåg på vilket. Jodå, jag fick ju ett Papper. Och det ska väl sitta i Pärmen. Men den är ju Packad.

På hemvägen hämtade jag ett paket och tyckte jag hade så bra flyt för precis innanför dörren stod ett ställ med studentkort - perfekt! Fast nu har jag just upptäckt att jag aldrig fick det med mig, antingen blev det kvar i kundkorgen, eller så har jag betalat det och glömt det. Får väl fråga nästa gång.

MEN. När det känns lite så-där, då tänker jag på att min syster Cecilia har gjort ett helt nytt sjalmönster (shit va stolt jag är! ) och att jag ska få provsticka det. I tankarna försöker jag komma ihåg vad som finns i det nedpackade garnlagret, som kan passa. Har också planer på mönstrade sockor, en plånbok!, samt att repa upp boleron, för jag känner mig inte alls nöjd med den. Blä. Men synd på garnet att inte repa upp.

Dagens fråga är annars vad det är för färg på pionerna i min hyrda trädgård? Där finns inte mycket rabatter och så, men en duske pioner finns det.
Foto: www.fotoakuten.se

4 kommentarer:

  1. ...så skönt att du slipper Packa Pioner! Det är dom vackraste. Att få ta in en lagom mogen och efter ett par dar höra ett plask på bordet när hela blomman ramlar - det är absolut nåt speciellt. Snart får jag också sticka...:))

    SvaraRadera
  2. Tänkte på dig igår, snart är det den tionde, spännande!! Jag lämnade en komentar hos din syster också, hoppas att jag har tur och får provsticka...

    SvaraRadera
  3. Har du PIONER?! Åh! Avis!!! Hm, lite vuxnare då; Grattis, de är så fina!

    Visst är det så ofta så att "flyt-känslan" är där och man är kung över allting och sedan så trampar man på glasögonen eller glömmer den dyra avocadon eller missar bussen och så blir det den grejen som tar ner hela känslan?!

    Det verkar som om många vill provsticka, fantastiskt kul, men jag tror att du får ta allra första stöten...
    Jag börjar bli en anings trött på mönstret eftersom jag gjort det så mycket den sista tiden men tror att det är hyfsat trivsamt, ska bara få formulerat mig...Spännande!

    SvaraRadera
  4. Jag är i stugan idag (säg inget till min chef!) och klipper gräs så länge batteriet vill. Medan det laddar upp sig rättar jag prov, fantastiskt effektivt använd dag!
    Jag vill fortfarande sälja men det ganska dystert en sådan här dag, när här är så fint och jag tänker på allt vi inte kan ta med, som äppleträdet... Nåja, win some, lose some...
    Till min lilla prototyp-axelvärmare har jag använt ca 100 g akryl garn. Min "riktiga" sjal är ca 45 cm baktill och 100 cm i framkant efter första nystanet i oblockad form, tänker sticka upp ett nystan till så att den blir STOR! Då stickar jag i Regia som är ungefär som Lets knit eller som ett lösare fabel...

    SvaraRadera