lördag 12 maj 2012

Pengars värde

De allra flesta man träffar på när man säljer på Tradera är trevliga och ärliga människor - det blir små "minimöten" i mail och ibland öga mot öga. Överlämnade en påse garn till en supertrevlig hantverkare och vi utbytte lite reklam - jag ska absolut åka till deras sommarevenemang åt Lysekils-hållet till.

Och så är det kul att saker som man kanske annars hade slängt kommer till nytta. Får jag dessutom en liten peng för besväret är jag så nöjd så nöjd. Och då menar jag liten. Jag lägger ut det mesta för 19 kr, och sedan blir jag överförtjust när någon bjuder över och prylen kanske går för hela 26 kr! Wow! Inga funderingar på vad det kostat från början, det kvittar ju - då ville jag ha det, nu vill jag inte ha det. Det gladde mig väldigt att jag fick sålt den där kappan som jag hatade så, inte den svarta utan den orange. 

Men specerihyllan, den la jag ut för 50 kr. Det är ju en tung, rejäl sak med glaslådor och allt, väger 13,5 kg. På två röda sekunder var den uppe i 511 kr och jag gick och bävade på något vis. Jösses vilken dyrbarhet det tydligen var, tänkte jag! Igår var auktionen slut och jag fick, dadamdadamdadam - 3225 kr! Överväldigad är bara förnamnet.

Men mitt fina köksbord i björk (har jag för mig) med sex stolar vill minsann ingen köpa på Blocket för 4 stora. Jaja, saker har inget värde alls förrän någon vill ha dem.

För övrigt slutade jag sticka runt-runt igår, på den blå toppen, och började sticka bakstycke fram och tillbaka - men det får ni inte se just nu. Nu ska jag försöka paketera specerihyllan. :-)

2 kommentarer:

  1. Så häftigt, håller precis med dig om tradera, håller på att sälja en massa nu, och allt som blir mer än nio kronor blir jag helt överlycklig av!

    SvaraRadera
  2. Jädrans vad med pengar!
    Vi fick mycket för en sliten stringhylla men inte inte SÅ mycket! Grattis!

    SvaraRadera