tisdag 8 maj 2012

Ordning och reda

Long time no see... Inget bloggande, inget läsande av bloggar heller. Några få maskor på min blåa tröja.

Av er som läser här hos mig är det nog egentligen bara min syster, Cecilia , som vet hur jag har det med städning. Jag gillar faktiskt att städa! (vågar man komma ut med detta tillkännagörande? på nätet också, det går ju aldrig bli av med igen liksom). Och jag gillar att ha det ordnat omkring mig.

Igår slutade dagen med att jag satt i soffan, för trött för att ens gråta fast jag hade lust. Idag har jag bestämt mig för att denna uppgivenhet nog beror på att här är ett sådant förfärligt kaos, så nu har jag bestämt att jag ska inte göra något annat än att plocka undan idag. Sedan får jag börja om med mitt flyttkaos, under mer ordnade former.

Jag har bestämt att i arbetsrummet får det bli staplar med saker som ska flyttas med, i rummet utanför köket ställer jag sådant som ska till Returvaruhuset (eller skänkas till någon hugad spekulant). I vardagsrummet sådant jag säljer eller försöker sälja på Tradera. Och så en stor röd säck i mitten att kasta i.

Inte något jättemuntert inlägg idag - men jag kan avsluta med att säga att jag fick nyckeln till min lilla stuga häromdagen och var där och mätte. Där är så ljust och luftigt både inne och ute! Nu gäller det att jag är sträng med att skära ned bland mina ägodelar så jag inte förstör det ljusa och luftiga med att trycka in 150% av vad som får plats.

1 kommentar:

  1. ...vojne, jag vet allt om flyttkaos. Är det medvetet du lagt bilden uppochner? För att skilda din inre "ordning"?
    Tänk på allt trevligt som kommer sedan...

    SvaraRadera