tisdag 22 maj 2012

Ljuva sommarvindar

Idag känner jag mig lugn, lycklig och i kontroll. Åtminstone just nu, så jag njuter. Det susar i träden och himlen är blå. Flyttbilen beställd, har packat 22 flyttlådor plus några små-som-jag-tänker-flytta-själv (teservisen, vinglasen, kaffeservisen). Inte för att jag inte litar på andra utan för att om något går sönder är det jag som gör det. Av hänsyn, alltså.

Det blir mycket flyttprat här - det är vad jag vaknar, sover, lever med just nu. Stickning blir det inte mycket. Några varv på den blå innan jag tvärsomnar på kvällen, så jag tror jag kan lova att den blir klar till nästa sommar. Igår hade jag en våldsam lust att sticka sockor, men sockgarnet ligger längst ned i en flyttlåda som står längst ned i en trave flyttlådor. Lika bra det just nu.

Den 3 juni har jag bjudit yngste sonen på "avskedsmiddag", hur nu det ska gå till - får nog bli på restaurang. Flyttbilen kommer den 4 juni. Den 5 juni har jag lovat köra yngste sonen till Landvetter och så flyger han iväg till Florida för 6-12 månader. Ack Ove - nejnej, jag känner ingen som heter Ove, det ska vara oh ve. Kom ihåg att det är min yngste.

Den 5 juni är det också studentfirande för ett syskonbarn. Sedan räknar jag med att lugnet ska infinna sig. Ok, så jag kanske sitter till midjan i lådor i min lilla stuga, men det gör inte så mycket, bara allt liksom är färdigflyttat. Packa upp kan jag göra när det regnar och utan press.

Hur kan det bli så många flyttlådor, jag som har minimaliserat mitt ägande i flera år... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar