onsdag 9 maj 2012

Idag har jag flyt!

Idag har jag gjort fynd! Först hittade jag den här:
Nja, det var väl inte precis något fynd, särskilt som den arga lilla fiskens tre kompisar hade simmat någon annanstans. Men har ni sett så extra arg han ser ut om man vänder honom upp och ned:
Visst ser han ut som om han tänker hoppa upp och knocka till en med sin vita väska? Sen hittade jag den här:
Ok, det var kanske inte heller ett fynd, men den är rätt fin tycker jag, tror jag har bitit i den när jag var liten. Men SEN! Sen låg plötsligt ett fynd framför mina frusna tår. Tänk, för flera år sedan råkade jag välta min fina ljuskrona i förrådet och ljusmanchetterna trillade förstås av. Som ni säkert förstår hittade jag alla utom en. Det är ju ingen nyhet, det är så det är så det kunde ni ha gissat utan min hjälp. Jag letade, flyttade på grejer och kröp omkring ihopknycklad och irriterad - nope. Sedan dess har vi haft en som jag klippte till av papp och klädde med guldpapper, medans jag letat efter nya lite då och då.

Så nog var det väl märkligt att den bara låg där mitt på golvet. Jag kan inte förstå var den gömt sig under tiden egentligen men det var väl bara att tacka och ta emot.

Förtjust över att saker och ting bara hoppade fram till mig ur vrårna tyckte jag det var ett bra tillfälle att ringa mamma och muntra upp henne efter gårdagens tandläkarbesök. Jag tänkte stenhårt på henne hela dagen igår, försökte sända stärkande vibbar och så där. Så jag frågade hur det gått för henne igår. Och då visade det sig att det är nästa vecka hon ska dit. Tror jag ska ta dagsvila nu.

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att du hittade manchetten igen, jag har liknande här, att en är borta alltså och inte kommer jag ihåg att köpa nya utom när det är för sent som vanligt.
    Jag skrattade gott åt ditt förra inlägg och satt här och vände upp o ner på datorn, fick undrande blickar eftersom min mus började hänga o dingla. Hon har lagt in bilden upp o ner fick jag berätta. Så frågan var ju direkt om det var medvetet och visst var det väl det för att klargöra det kaos du upplevde, roligt gjort.

    SvaraRadera
  2. Jag var för bekväm för att vända skärmen, stod på huvudet istället, haha.
    Paris är speciellt. Mycket folk men ändå inte trångt. Blå himmel. Gillar!!!

    SvaraRadera
  3. ...det märks att du har flyt...:)

    SvaraRadera