måndag 28 maj 2012

Här stod den...

... eller Den som ingen köksmöbel har slår sig i huvudet. Jag hade nästan gett upp hoppet om att få sålt köksmöbeln så dök det upp ett par som nog faktiskt hade bestämt sig redan innan de såg den annat än på bilden på Blocket. Så nu ser köket tomt ut.
Undrar ni varför det står ett fat med krukväxter mitt på golvet? Jo, när jag hade slagit huvudet i taklampan tre gånger ställde jag den där så att jag inte kan ta sats och sätta iväg över golvet i vild fart längre. Skruva ned lampan? jaja, en sak i taget...

Köket och badrummet i min nya bostad är nu ordentligt städade och jag tar med mig lite av varje när jag far dit. Men jag har också suttit utanför och njutit av solen och vinden och hört fåglar och trädsus. Och räfsat gräs. Börjar få abstinens efter att sticka, men har varken tid eller ork. Eller ro.

En lustig detalj är att jag plötsligt kommer mig för med att träna igen, något som jag slarvat med ett tag. När jg kommer hem trött och svettig skulle man ju tycka att jag gjort mitt för dagen, men då får jag lust att att köra ett pass pilates. Och inte bara lust, jag gör det också. Märkligt.

Mina snart fd grannar gör sitt bästa för att göra avskedet till området lätt: tre festkvällar på lika många dagar, i huset intill mitt och i mitt hus. I lördags började de vid 16-tiden. Dånande musik och ändå ville de snacka med varandra så de fick ju skrika. Jag missunnar inte folk att ha kul, men är det inte trevligare om man hör varandra? (hehe, känner mig som en sur gammal tant när jag skriver detta - ändå är de som festar faktiskt äldre än jag, de flesta!)

4 kommentarer:

  1. men visst är det skönt när någon tar över ens gamla prylar så man slipper besväret med att flytta dom. Taklampann har jag också råkat ut för ett par gånger. Och jag håller med dig om musiken, men tror inte det handlar om ålder. Dethandlar mer om sunt förnuft. Själv är jag visserligen ljudallergiker, men jag har alltid gillat att kunna för ett samtal utan att behöva skrika. Men det är lätt hänt i festens yra:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är toppen! Jag har ju sålt en väldig massa, och med en stor del har jag ju haft jobb med att packa in och släpa iväg till posten/schenker/dhl - men det här att folk stiger in och bär ut och betalar mig för besväret- helt underbart! Jag är också ljudallergiker...

      Radera
  2. Man kan verkligen uppskatta en sådan omtänksamhet, det blir ju väldigt klart för dig att det ska bli skönt att slippa just den delen av grannskapet... :-)
    Skönt med en långsam inflytt, städa och skrubba och långsamt flytta över. Njuta av fågelsång låter bra, stickningen hinner du med sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superlyxigt att kunna göra så här! Erövra en bit i taget av mitt nya hem.

      Radera