tisdag 15 maj 2012

Efterlysning

Nu blev det allt lite tokigt med en försäljning jag gjorde. Det är möjligen inte någon som ska resa med bil från västkust till östkust och kan tänka sig att ha sällskap med två pinnstolar???

Igår vandrade jag iväg för att posta lite försäljningar (bilen utlånad till sonen) och det regnade. Jaaa, verkligen regnade och bara mer och mer. Nåja, tänkte jag, jag har ju regnjackan på.

Som en dränkt katt, fullständigt. På slutet var jag så genomblöt att det på något vis förändrade mitt beteende i regnet, jag slutade huka mig, slutade försöka få kapuschongen att sitta på och strosade hem med höjd haka och vattnet forsande över ansiktet och tuuuuunga jeans. Lustigast var vad det gjorde med mitt hår - i stället för att bli en sjöblöt trasa så blev det som en kompakt burrig svamp, en decimeter tjockt minst. Aldrig varit med om något liknande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar