söndag 20 maj 2012

Det bör väl firas

Nu har jag fått svans på min stjärna på Tradera: Omdömespoäng: 1000  
Det bör väl firas!

De besvärliga pinnstolarna fick åka med en kompis till Västerås, där min son med sambo plockade upp dem igår och levererade i Stockholm. Det bör väl firas!

Fått svar från en som vill köpa mina Billy-bokhyllor och som inte befinner sig på en båt i Bermuda. Det bör väl firas!

Har sålt mina gamla klippdockor för 37 kr. Det bör väl firas!

Har pulserande smärta i nacken, upp i ansiktet och är genomförkyld. Det bör... nä, men tröstas, kanske?

Igår hittade jag till flyttlistan.se, där man kan begära in offerter från flyttfirmor. En offert har strömmat in, 50% dyrare än det förslag jag redan har från annat håll. Det är bara några möbler jag vill ha hjälp med, vill inte utsätta nära och kära för att försöka lirka ned min 120-säng med motor (tuuuuuung!!!!) - här är en inre trappa, L-formad.

Hyresvärden vill ha min lägenhet så fort som möjligt för han behöver evakuera en familj som fått vattenskador, och han vill få dit reparationsgänget före industrisemestern. För en gångs skull lite framåt tog jag sats och föreslog att han bekostar flyttstädning så kan jag vara ute ur lägenheten 10 juni. :-) Får se vad han svarar på det i morgon.

Nu ska jag fotografera tvättmaskinen och lagerhyllorna Grymt, Gorm eller Gruff eller vad de heter. Två års garanti kvar på tvättmaskinen, den bör väl gå åt som smör i solsken?

3 kommentarer:

  1. 10 Juni! Då är du inte långt borta från din stuga :). Vilken härlig tid du har framför dig och man nu inte räknar in själva flyttbestyren, men all den där härliga känslan när man sitter på sin egen tomt och bara njuter morgonfikat och hör fågelsången och kan gå runt och kolla in alla växter osv. Du förstår nog precis vad jag är ute efter.
    Hoppas värken och förkylningen släpper snabbt nu bara så du mår bra när du flyttar ut.

    SvaraRadera
  2. Aha, 1000 omdömen, då har du ju säkert sålt betydligt mer! Ja, värt att fira! De andra sakerna också, så frågan är om du hittade på något som dessutom kunde funka som tröst för förkylning och smärta?

    Jag förmår just nu inte ha mer framförhållning än en dag i taget, men när du vet mer om flyttdatum får du hojta till, något borde jag kunna vara till nytta med, även om jag är glad att slippa sängen! :-)

    SvaraRadera
  3. Klart du ska både firas och tröstas. Mest firas. Förkylning går över. Det är värre att va ful säger maken:))

    Och betr offerter till en massa olika saker så blir det alltid dyrare eftersom företagen är tvungna att någonstans få tillbaka det dom betalat till sajten för att kunna få offerera nånting...katten på råttan, råttan på repet. Och stå på dig, flyttstädning är det tråkigaste som finns:(

    SvaraRadera