onsdag 11 april 2012

Var är alla stickor?

Får nog ta och se över mina ufon och den där konstiga högen på skrivbordet så att jag kan förstå var alla stickor tagit vägen. För det är lite brist här nu... Igår satte jag i alla fall stopp-proppar på en kabel med maskor på och påbörjade en ny stickning. Det ska bli en liten bolero är tanken, hoppas mitt garn räcker. Hur mycket som ska gå åt uppges på ett ställe i meter (då räcker mitt garn!) och på ett ställe i vikt (då räcker det inte). Det blir spännande. Medan jag stickar får jag tänka ut en plan B ifall det inte räcker.


Väldigt enkelt mönster, ändå stickar jag fel stup i ett. Det ska vara 37 maskor men rätt som det är har jag 36 eller 38. Jaja, en maska mer eller mindre, i genomsnitt blir det ju rätt...

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att garnet ska räcka!
    Periodvis har jag inga stickor och sedan plötsligt massor av samma tjocklek... Oh, life!

    SvaraRadera