tisdag 17 april 2012

Välbevarad för sin ålder

- dessutom pigg och alert och endast i liten utsträckning tillbucklad av livet. Kontaktannons? nej, bilen så klart. Besiktning idag, men otvättad (fortfarande bilen!). Hade ju tänkt ta en sväng genom biltvätten före besiktningen, som jag brukar, men så berättade en kompis att hennes bil hade fastnat i biltvätten, fast hon stod på rätt ställe (det är ju inte så svårt). Avbrutna backspeglar och sprängda bilfönster, hon skar sig i handen och nja, man kan väl säga att jag kände en viss tvekan inför det äventyret den här gången. Men besiktningen gick bra. Jag fick tipset att skrapa spindelbenen och häva på lite rostskydd (och för säkerhets skull: ja, fortfarande bilen!) - färgen flagnar men där är ingen rost. Ännu. Hm... jag och bilar. För mig är spindelben just precis vad det låter som. Benen på en spindel. Fast han pekade - så jag vet var de sitter på bilen.

Och så blev boleron klar. Tro det eller ej men jag är faktiskt rätt nöjd med min konstiga skapelse.

Väldigt svårt att ta kort, bara - hur beter ni er, ni som har så fina bilder på er själva i plaggen? man kanske skulle ha ett stativ och köra på fördröjt knäpp. Apropå det så tror jag att jag ska sätta en knapp mitt fram på boleron.



Den är snyggare på mig än på klädhängaren, nu hoppas jag bara att mitt fristickade ryggtecken inte betyder knäpp-läpp eller är det internationella märket för getingparkering eller så.

Tillägg: mönstret var från början cielo shrug, men sen gjorde jag ju lite som jag ville, stickade fel och så där. Och ville ha släta kanter.

Tillägg 2: spindelleder heter det väl, förresten?

4 kommentarer:

  1. Boleron blev fin, jag tror att ryggtecknet är ett Z som står för Ztålkvinnan!

    Jag får alltid förfärliga, hemska dubbelhakor när jag fotograferar mig själv så istället sträcker jag hakan i vädret och står där med kalkonhals...aldrig är man nöjd!

    SvaraRadera
  2. Du ska väl inte säga något som stickar fort som rackarn du också! Boleron blev fin tycker jag! Vad är det för mönster?

    SvaraRadera
  3. Då får man gratta då till att du inte valde biltvätt och blev fast, att bilen gick igenom besiktningen och att du fått klart Boleron.
    Ha, ha fota sig själv, det blir många bilder som man kasserar innan man hittar nån som kan duga, stativ skulle sitta fint ibland faktiskt. Kan man lära hundar fota tror du? Då kunde jag ju ha lite mera nytta av Ines också.
    För mig symboliserar din baksida blått hav och friska saltstänkta vindar, ledighet alltså. Det var väl en bra vibb?

    SvaraRadera
  4. ...den blev ju fin. Nöden är uppfinningarnas moder. Och jag tänker inhandla en överdel till provdocka att sätta större alster på...

    SvaraRadera