söndag 29 april 2012

Universum och jag

Vi har en komplicerad relation, universum och jag. Ibland sitter jag på spänn och stickar så att det står en liten rökslinga upp ur stickorna samtidigt som jag talar bevekande till universum: låt garnet räcka, låt garnet räcka, låt!-garnet!-räcka!!! Andra dagar, som idag, sitter jag lite slokande och suckar tungt i slutet av varje varv. Blänger på mitt nystan; ska det aldrig ta slut? Inte lätt att veta hur jag ska ha det. För universum menar jag, själv har jag helt klart för mig vilket som gäller för ögonblicket.

Till slut hämtade jag faktiskt brevvågen - det visade sig att en mönsteromgång på 12 varv kräver ungefär 2 g. Och nu har jag 14 g kvar i mitt nystan. Tror jag satsar på att det faktiskt stämmer och att det kan bli 6 st mönsteromgångar och några rätstickade varv.

Sneglar längtande på

och...

och...

Men det blir det inte tal om! Inte förrän Scarf for Ally är klar. Sträng men rättvis.

Har för övrigt lyckats ha sönder en knitpro-rundsticka igen. Fast jag tror att det är kabeln faktiskt, när jag skruvar på ändstycket så går det inte vrida till utan fortsätter snurra i det oändliga - men verkade funka bättre på en annan kabel. Jaja.

Nu ska jag bära runt lite grejer igen.

1 kommentar:

  1. Åh, det cerise-färgade garnet är fantastiskt! Jag har aldrig stickat med Manos-garn, men jag har sneglat lite då och då..

    SvaraRadera