fredag 13 april 2012

Två vänster-framstycken!

Men! Inte förrän jag stickat klart framstycke nr två insåg jag att jag skulle ha förskjutit mönstret på högerstycket. Eftersom det bara är två raka bitar tänkte jag först att jag kunde vända den ena upp-och-ned, men det går inte... hm. Nej, jag tänker inte repa upp. Nu ska bakstycket stickas uppifrån och ned, ihop med framstyckena och jag får fixa lite med maskorna i nacken så att mönstret går ihop på ryggen ändå.

Eller kommer det synas väldigt tydligt att jag gjort fel?

3 kommentarer:

  1. Typiskt för fredagen den 13de....
    Nej, jag tror inte det kommer att syns mycket!
    Fast jag kommer ju förstås att BASUNERA ut det varje gång jag ser dig ha den! Eller i alla fall sjunga "Upsidedown, girl, you´ve turned it!" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det får du, om du hinner först, söstra mi! Troligen kommer jag berätta det själv för alla som inte ser det själva, kan ju aldrig hålla klaffen. Men jag ska sticka en till sen. Rätt! och med garn som räcker...

      Radera
  2. Ser att syrran kör hot mot dig. :)
    Tänk här har jag bloggat med din syster under några år utan att ha en aning om att hon hade en syster och som dessutom både stickar och bloggar.
    Jag håller i alla fall tummarna att det inte ska synas för mycket, men du som vet om det kommer ju att se det förstås men förhoppningsvis glömmer du det efter hand.

    SvaraRadera