måndag 23 april 2012

Tredje gången gillt

Nu har jag börjat om Scarf for Ally för tredje gången och den här gången känner jag mig nöjd. Jag har lagt till två kantmaskor i varje sida och stickade lite rätstickning innan jag började med mönstret. Dessutom har jag bytt från stickor nr 6 till stickor nr 4. Det blev lite för glest innan.

Lite lätt tovad är den här:

Det blev inte helt bra med mönstergarnet, för mörkt mot slutet, men hej, jag ska bara sitta på den! Jag använde mönstret från Ravelry , och använde restgarn. Stickade runt så den är dubbel.

Och så har jag varit och kikat på stugan. Den var inte alls pytteliten inuti, utan 60 kvm och jättefin. Efter en del svårartad ångest bestämde jag att jag inte orkar grubbla mer på detta utan har sagt ja till stugan. Nu återstår det plågsamma att säga upp den här lägenheten, där jag bott i 16 år. Denna veckan, förstås, innan april tar slut.
Vad är det värsta som kan hända? att jag inte trivs? tja, då får jag väl flytta en gång till. Nu blir det till att fundera över vilka saker jag vill ha med mig och vad jag ska göra mig av med. Har ju ägnat mig åt "down-sizing" i flera år men äger nog ändå för mycket pryttlar för att få plats med dem.

5 kommentarer:

  1. Wow, syrran! Grattis! Jag kikade på stugan på flygbild på hitta.se, de ligger längre ned längs vägen än jag mindes! Det ser jättefint ut och du kommer få det superbra! Kram!!!

    Hm, sittunderlaget blev ju jättebra, fast det kom liksom bort lite i stugplanen, kände jag! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh Birgitta, den ser urgullig ut. Och du som gillar blommor så mycket också att påta med. Och, som du själv säger, det är bara att byta om man inte trivs. Sagt av en som har flyttandet som hobby:)) Nejdå, men de senaste 10 åren har vi flyttat runt 4 gånger. Av helt skilda anledningar, men två handlade mycket om just trivseln.

    SvaraRadera
  3. Åh Birgitta, den ser urgullig ut. Och du som gillar blommor så mycket också att påta med. Och, som du själv säger, det är bara att byta om man inte trivs. Sagt av en som har flyttandet som hobby:)) Nejdå, men de senaste 10 åren har vi flyttat runt 4 gånger. Av helt skilda anledningar, men två handlade mycket om just trivseln.

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig stuga! Det är ju perfekt att flytta dit nu på våren. Efter vad jag förstått tycker du ju mycket om blommor och där kan du ju göra hur fint som helst. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Vilken söt liten stuga. Du kommer att stortrivas där! Alldeles säkert. Odla blommor och klippa gräs, det låter mysigt!

    SvaraRadera