torsdag 26 april 2012

Spindeln Sixten

För några dagar sedan satt jag i soffan och stickade (ingen överraskning där, alltså) och såg en spindel som hängde från en 30 cm tråd mitt i vardagsrumstaket. Han såg ut att heta Sixten. Jag övervägde att lägga stickningen åt sidan och lyfta ut Sixten på balkongen, men han hängde ju där så fridfullt och jag satt ju där så fridfullt... Nästa gång jag tänkte på det var han försvunnen. Totalt.

I alla fall, idag har jag på ett fullständigt glatt och hejdlöst ostrukturerat sätt lyckats åstadkomma ett fullständigt kaos här - slängt upp lite auktioner på Tradera enligt riktlinjen lite här och lite där. Tror jag får bli lite mer planerad. I morgon. Allt mitt kringkastande av grejer har tagit på krafterna. Så jag... ja, jag satte mig i soffan och stickade (ingen överraskning där, alltså). Och fick syn på Sixten! Han sitter i taket utanför badrummet.

Jag är inte speciellt förtjust i spindlar, men jag tror att Sixten är en snälling. Nästa reklampaus ska han därför få lov att komma ut i friska luften i stället för att kava omkring härinne bland flygande garnfiber och dammande thingisar. Det vill säga, om han stannar där han är så jag hittar honom.

5 kommentarer:

  1. Never trust a smiling spider! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nä, du har nog rätt - han fick flytta ut på balkongen!

      Radera
  2. Usch! Bra av dig att låta honom flytta, jag har äntligen, med mycket stöd av mamma via telefon kommit så långt att jag vågar dammsuga upp dem!

    SvaraRadera
  3. ...som jag berättade i tidigare inlägg har vi flyttat en del. Vid en av våra frånflyttar, då ett hus från 1800-talet, sade byggnadsinspektören att spindlar trivs bara i friska hus.
    Du ser, var glad åt din Sixten och ge honom nåt extra till fredagsmyset...

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett nytt härligt boende måste jag ju börja med. En egen liten stuga att sitta på trappan och morgonfika till fågelsång är väl inte illa. :)
    Undrar om Sixten vill flytta med dig eller om han blir sur om du nu flyttar ut honom redan.
    Vi får väl en uppdatering hur det går?

    SvaraRadera