torsdag 19 april 2012

Sittunderlag o middag

Utetemperaturen lockar inte precis till sommarstickning så jag stickar på ett sittunderlag - någorlunda jämnt blir det men mönstergarnet skiftar inte färg så mycket som jag tänkt mig. Nåja, jag gillar mönstret. Sen får vi se, tova eller inte tova? Den blir ju lite mindre, men varmare!

Men huvudanledningen till att jag startade datorn var att planera en födelsemiddag till på lördag då mina unga vuxna planerar att komma hit. Jag är inte precis dålig på att laga mat, men inte jätteroad... en av dem är vegetarian men äter fisk och skaldjur så det är ju inget problem i sig... och så är jag punkt-punkt-punkt-oman har jag upptäckt... Försöker verkligen att avstå...

Det blir grönsaksstavar och nachochips med guacamole och tomatsalsa till förrätt, fiskgratäng till varmrätt och chokladmousse till efterrätt. Har till och med skrivit handlalista - det behövs lite annat smått och gott om de tänker bo hos mig, vilket jag inte vet ännu, som bröd t.ex för det äter inte jag men de. När maten väl är bestämd går det ju lätt. Tror jag köper färdig guacamole så slipper jag stå här med en gummibollsavocado och snopen min.

Just när jag lättad konstaterat att jag bestämt mig fick jag syn på att jag fått sällskap vid datorn. Undrar om växten heter Nyfikna Stina eller så...

Man skulle kunna tro att jag arrangerat bilden, men det har jag inte (punkt-punkt-punkt)!

4 kommentarer:

  1. Undrar om det sitter i generna... :-)
    Dessutom gillar jag utropstecken!!!
    Tror ditt sittunderlag blir strålande fint, oavsett om du tovar eller inte men det tål fukt bättre om du tovar, verkar som lämpligt denna vår. :-)
    (Smileysar också...)

    Gummibolls avocado eller något ruttet elände. Menyn låter perfekt, lycka till och hoppas det blir trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det nog... även smileysarna... Utropstecken använder jag lite försiktigt (tror jag) sedan en person använde sig kolossalt mycket av VERSALER!!!! i mail och jag kände hela tiden att hon skrek till mig. (Och nu skulle det passa så jättebra med en glad gubbe, eller hur?)

      Ja, avocado är så gott och så besvärligt, synd det.

      Radera
  2. Vilket fint mönster du stickar på underlägget.
    Log lite för mig själv när jag läste din meny, igår åt vi taccos och ikväll fiskgratäng nämligen, hm vad skrev du nu för efterrätt, måste skrolla upp o kolla tror jag, ett ögonlock bara.....aha, choklademousse, kanske man skulle ha nått liknande i morgon då. :)

    SvaraRadera
  3. Wow, jag tar gärna del av det mönstret om du har lust att dela med dig. Sååå vackert.
    I deta här jämrans vädret får man ju försöka hitte på en massa annat roligt. Göra mönster till exempel... Glad Helg!

    SvaraRadera