tisdag 10 april 2012

Primtal

Idag fyller jag år, så ojämnt som det bara går för det är ett primtal. Hur det kan regna idag också när det kom en sådan massa vatten igår vet jag inte, men det gör det i alla fall. Igår körde jag 35 mil (tur och retur) i regnet och firade min syster som fyllde 50. Det kändes stundtals som om jag befann mig i en liten ubåt, hårt pressad av omgivande racerbåtar och utan att egentligen kunna se mer än någon meter framåt, till och med de värsta fartdårarna saktade ned när det var som högst svallvågor så att det bara gick i 80-90 i omkörningsfilen på motorvägen. Lite halvläskigt var det, men fram kom jag i alla fall. Åt båda hållen. Och det var värt bilkörandet - trevligt att träffa familjen och mycket gott att äta!


När jag steg upp i morse och klev ut ur sovrummet hade hibiskusen slagit ut! Jag hade ju sett att den var på gång, men visst var det snällt av den att slå till på just min födelsedag?

Nu ska jag åka och köpa prinsesstårta och sen tänker jag sätta mig i soffhörnet och finsticka och njuta av att få vara inne och fylla år - hela dagen!

2 kommentarer:

  1. Å grattis på födelsedagen!! Tur att blomman slog ut idag, för jag har upptäckt att det inte är så roligt att fylla år som vuxen!

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! Den där hibiscusen var ju för underbar, en riktig födelsedagsros! :-)
    Samma regnande idag, Erik och jag eldar brasa och myser!

    SvaraRadera