lördag 28 april 2012

I valet men inte i kvalet


Med glad energi arbetar jag mig längre in i förrådet - sälja, slänga, ge bort, sorteringen går fort och det visar sig att jag ganska väl vet vad jag faktiskt "måste" ha kvar och vad som kan försvinna utan ångest. Det är när man plötsligt står alldeles lamslagen med en halv klädnypa i handen som man vet att man måste vila sig för då har det slagit slint. Så nu halvligger jag här i soffan med datorn i knät och en halv klädnypa prydligt bredvid mig. Den ska nog i röda säcken när jag lyckas kravla mig upp igen...

Sixten är nu ute ur mitt liv igen, han vände mig ilsket ryggen när jag skickade ut honom i regnet häromdagen. Men det är lugnt, jag kommer få nya kompisar, det är jag säker på. Bland annat lär en av mina nya grannar (som inte duggar jättetätt) ha fotograferat en lokatt genom sitt köksfönster. !!! Inte får han vara med på mitt fredagsmys, förstås, men rätt häftigt är det ju.

Men nu tror jag att jag måste sticka färdigt Scarf for Ally, så det får bli lite lördagsledigt nu. Har ett ganska litet nystan, så det bör kunna bli blockning i kväll!
(fick göra bilden lite mindre, för det verkade annars inte som en rimlig arbetsuppgift).

Vad det är för bild överst? ja, alltså, jag hittade inte min varvräknare och tappade hela tiden bort mig i mönstret så jag behövde lite hjälp. Varje mönstervarv = en liten vacker sten...

2 kommentarer:

  1. Är det du som säljer ut en massa vävgarn på tradera? Tyckte på nått sätt att det verkade som du?

    SvaraRadera
  2. Men snälla birgitta det kunde ju fått flytta raka vägen hem till mig istället. Konstigt att man kan koppla ihop någon med så lite information!

    SvaraRadera