lördag 14 april 2012

Garnet räcker inte

Nu har jag konstaterat det helt säkert - så plan B är i gång. Det är blir nog en typisk tv-bolero, en sådan som kan vara skönt att dra på över axlarna om det drar lite, men inte precis bästa gå-bortplagget. Har redan bestämt mig för att sticka en till, denna gång med garn som garanterat räcker och så planerar jag att sticka rätt också..

Funderar på om jag inte skulle ha ett litet garnlotteri också: ett vårlotteri eller kanske ett sollotteri eller helt enkelt ett lotteri. Ska fundera lite på vad det ska bli för vinster så återkommer jag...

Igår räknade jag blommande saintpaulior medan jag vattnade (25 st, och knoppar i ytterligare ett antal). Det är vår för mig, även om termometern visar 5 grader ute.

... och inspirerad av detta, solen och våren, har jag bestämt mig för ett testprojekt. Hur länge klarar jag mig utan att ta fram bilen? Det finns ju faktiskt en rad andra möjligheter att ta sig fram och jag har sällan tider att passa. Jag kan ju t.ex traska iväg på mina raska små taxben, fara fram som svarta faran på min cykel eller, varför inte,  ta bussen! Nyttigare, billigare och bättre för miljön - tre flugor med en smäll.


Det bästa skulle vara om jag kunde ställa bort bilen någon annanstans, för det blir inte riktigt äkta om jag hela tiden vet att den finns där, och det kan bli mer som en viljestyrkekamp än som ett riktigt prov på att vara utan den.

Nåja, innan jag sväljer bilnyckeln måste jag iväg och få den besiktigad på tisdag. Det räknas inte som bilkörning denna gång, för det är ju faktiskt ett tillfälle när man inte kan välja bort bilen. Ska passa på att köra den genom biltvätten då också, tror jag. Sen kan den stå här och blänka.

3 kommentarer:

  1. Hatar när det blir så, man VET att garnet inte räcker men stickar på i någon sorts dumt hopp...bra att du har en plan B.

    Ja, lotteri är kul! Du kunde plana ut på de 116 kg, kanske? :-)

    Du kunde låna ut bilen till sonen. Då är den ju ordentligt ur vägen!
    Snälla, svälj inte nyckeln, det är elektronik i den som kan vara skadligt! Och ge tusan i att cykla på räcken! :-D

    SvaraRadera
  2. Hej på dej kalrt du är med men jag vet inte vart din kommentar har tagit vägen jag skickar in den nya. Lycka till kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  3. ...jag brukar sticka så fort jag kan och tror då att garnet ska räcka:)) Eller att det sker ett under och jag har räknat fel... Repa upp det jag gjort för hand - ALDRIG. Grät hysteriskt när jag tvingades repa uppflera varv på mitt ändlösa stickprojekt. Hade stickat för långt...

    SvaraRadera