måndag 30 april 2012

FO!

Tro't eller ej men till slut maskade jag av min Scarf for Ally! Nästan 2 m lång, 22 cm bred och väger ca 70 gram. Jag stickade med entrådigt ullgarn och stickor nr 4. Dessutom la jag till 2 kantmaskor i var sida och några rätstickade varv i ändarna för att få ett avslut.

Så här såg det ut när jag blockade:


Fast det syns bättre mot den fulare handduken:

Och så här kan man kanske använda den:
Över axlarna på finkalas...... lite konstnärligt så där...... eller som ett fågelbo!


4 kommentarer:

  1. Otroligt vacker. Tänk vad man kan skapa med så lite garn, eller viktmässigt ska jag kanske säga.
    Den blir fin nu till sommarkvällarna med sin solvärmande färg. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färg, solskensgul! :)

    SvaraRadera
  3. Den blev ju fantastiskt fin! Helt underbar! Och du ska absolut bära den över axlarna, så att man ser mönstret, fågelbon är
    för fula köpesjalar! :-)

    Listig och trevlig idé med stenarna i tidigare inlägg!

    SvaraRadera
  4. Glöm inte solskyddsfaktor hög nu bara. :)
    Det finns en utmaning vid mig.

    SvaraRadera