lördag 21 april 2012

Det närmar sig...

... tio varv kvar ungefär

... och så sjunger fåglarna på riktigt utanför, i solens sken... (sist jag hörde fågelsång försvann den när jag stängde av datorn - det var bakgrundsljud till ett spel jag hade igång! kände mig lite dum, men vad gör det om hundra år och fågelsången var i alla fall vacker!)

... och idag har jag annons att jag vill hyra eller köpa stuga eller litet hus och en person har ringt. Det var lustigt nog den man som en gång i världen sålde en bit skog till min pappa för vår sommarstuga! När jag insåg att det var han, och presenterade mitt flicknamn blev jag genast godkänd och kan få hyra hans stuga. Ska dit och titta idag eller på måndag - beroende på om min son vill följa med eller inte. Han är nämligen och grejar med sin pappas båt just nu, men vi för en splittrad sms-kontakt. Hur som helst, 2 rok och halva hyran jämfört med vad jag har nu. Håll tummarna att det inte är för pyttelitet, bara lagom.

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna!
    Och vad fin stickningen är!

    SvaraRadera
  2. Visst är det jobbigt när man inte får fram rätta färger när man fotar, jag trodde den var svart och vit. Mönstret är verkligen jättefint.
    Håller tummarna för dig så du kommer ut i stugan, låter ju jättebra att hyran är så låg också, då kan du göra lite mera roliga grejer än att betala boende. När vi flyttade ihop och köpte hus fick jag billigare hyra och jag har inte haft nån höjning på 8 år, det är superbra för då kan jag göra roligare grejer än betala boendet.
    Nej, jag svek din meny igår, men vi åt choklad, gälls det?

    SvaraRadera
  3. Hoppas med alla tummar att du får vad du vill ha. Låter gulligt. Berätta mer sedan. Så snyggt mönster...

    SvaraRadera
  4. Spännande med stugan! Hoppas det kan bli bra, det är i alla fall fint område och nära till storasyster till sommaren! :-)

    SvaraRadera