torsdag 15 mars 2012

Trevliga problem

Upptäckte just att jag satt och stickade på en sak och sneglade på en annan. Då får man samla sig lite och njuta av just den stickning som hamnat i händerna... Och jag vill så gärna få stickat ett helt mönster på den blå tröjan så jag ser hur det blir... moss-stickning i sidorna och ett rätt enkelt mönster fram och bak.

Och så är vårsjalen klar och ligger lite slarv-blockad med hjälp av stickor och pinnar, men jag tänker mig en fin spets längs kanten på den.

Dessutom har jag experimenterat lite med att virka med band, det var ju det där med det kalla balkonggolvet och mina små tår.
Inte så långt kommen där, precis. Ännu kortare kommen är ett tovat "täcke" till bänken på balkongen (har inget garn ens), funderingarna på en plånbok (där jag inte riktigt blivit klar över vad jag vill ha eller hur jag ska gå tillväga - eventuellt fuskar jag och går till en affär!) och så har jag ju den gula sjalen som jag började på, den röda tröjan i lin och uppifrån-tröjan i bomull/lin. Det börjar köra ihop sig här nu ju!

Men idag har jag i alla fall varit på tippen och lite försynt smugit in julgranen bland vår-röjs-avfall i "ris"-containern, slängt delarna av det där bordet som föll i bitar stunden efter att jag klivit ned från det och lite annat smått och gott. I morgon kommer sonen frampå kvällen och är hungrig - hm, tål att tänkas på. Men nu - sova!

2 kommentarer:

  1. Höhö! För många stickningar, precis som jag!!!

    SvaraRadera
  2. Och jag tycker att det va väldigt få stickningar, men jag håller på att rensa! Kul att du skanat mig och jag kan säga att jag saknade dig när du va på resa!

    SvaraRadera