tisdag 20 mars 2012

Svävande orange man och ljuvligt garn

När jag klev ut i köket i morse var det en orange man utanför köksfönstret. Eftersom jag bor på andra våningen utan balkong åt kökshållet blev jag en smula förvånad för att inte säga förskräckt. Nåja, han svävade inte egentligen, förstås, utan stod i en lyftkranslåda och rensade hängrännor. Det har inte skett här någonsin förut tror jag, inte under mina 16 år här, så det var väldigt bra. Så småningom hade han svävat runt min lägenhet på alla tre sidor och jag kunde slappna av lite. Nu kanske jag slipper moss-nedfall på balkongen i sommar.

Med posten kom mina nya ljuvliga garner, från Rosenvantens butik Limmo-design. Färgerna blev inte bra på bilderna, men de är i alla fall väldigt vackra och nu ska jag gå här och njuta lite av att ha dem innan jag ens börjar bestämma vad det ska bli.
I bakgrunden skymtar min vårsjal, det är sista varvet på spetsen nu och jag har strängt bestämt att den ska bli klar innan jag börjar på något nytt. Det är rätt många stolpar som ska till för att föra mig från ena sidan till andra, men det är bara att stolpa på (ah, förlåt, dåligt skämt, men jag kunde inte låta bli...)

5 kommentarer:

  1. Ljuvliga garner och sjalen ser verkligen spännande ut!!

    SvaraRadera
  2. Där vi bodde förut brukade brandkåren träna med sin stora korg som for upp och ned utanför fönstret, lika överraskande varje gång!

    Garnet ser underbart ut, är du säker på att du köpt tillräckligt mycket? :-)

    Åh, att du orkar virka så långt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, definiera "tillräckligt" i sammanhanget...!

      Ja, det tänker jag också men så kikar jag in i gästrummet på mitt virkade sängöverkast och tänker att om det blev klart borde jag kunna ta mig till slutet med det här också.

      Radera
  3. Otroligt vackert garn. Kul med Rosenvanten, finns en blogg som heter Rosenvante också, jag blandade ihop dom. Intressant med webbshopen:) Fast här är riktigt köpstopp - om inte jag hittar ett prisvärt lingarn...:))

    SvaraRadera
  4. Garnet matchar ju din blogg, det är väl ett argument gott nog! Roligt att du gillar det!

    SvaraRadera