fredag 30 mars 2012

Sömnig

Kan man  verkligen vara sömnig när man sover? eller det kanske är tvärtom så att sovande är det allra som sömnigaste man kan vara? hm. Ja, jag drömde att jag var så sömnig att ögonen inte gick att hålla öppna - en sanndröm! Å andra sidan drömde jag också att syrran och jag hade rymt till New York (och DET är inte sant) och att vi var i 20-årsåldern (och det är INTE sant) så slutsatsen blir väl att jag helt enkelt var väldigt sömnig.

Ringde bilverkstan efter frukost och han sa "kan du komma direkt?" så nu har jag sommardäcken på plats. Nu ska den på service den 11:e och besiktning den 17:e - någonstans däremellan ska den få en ordentlig tvätt och sedan behöver jag bara använda den ett bra tag framöver. Skönt! Jag känner rätt säkert att jag kan klara den uppgiften, även om det är ekonomiskt smärtsamt att tanka skrället. Jag köpte ju en cykel, men... Nej jag tänker inte genera er med att upprepa alla mina undanflykter för att slippa cykla. Men den HÄR våren och sommaren ska jag cykla, jajamen! Med början i morgon!

Min blåa sommartröja är nu 20 cm lång ungefär - lite mer än halvvägs till urringningen. Det tar sig!

2 kommentarer:

  1. Var det stora- eller lilla-systern? :-D
    Och vad hände i NY?

    Jag tvättade bilen häromdagen och inte bara det, jag städade inuti vilket gjorde susen på många sätt. Egentligen inte alls tråkigt men det är svårt att komma igång, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillasystern! och det var något megastort hotell där vi städade for a living, så att det låg i New York var bara i mitt huvud. Men de hade suveräna bullar i matsalen...

      Åh, då ligger du steget före mig med bilen... ja, det är ett trögstartat projekt!

      Radera