tisdag 6 mars 2012

Än slank det hit och än slank det dit

Ibland förstår jag bara inte hur det går till. Jag tycker att jag har munnen ordentligt stängd och så händer det ändå, det liksom bara slinker ut. Inte ur mungipan lite halvkvävt utan klart och självsäkert och beslutsamt rakt ut. Då är det ju bra om det inte är något alltför viktigt. Det var i alla fall så det gick till i helgen, när tjocka släkten (eller delar av den) sa att de inte klär sig i gult och jag plötsligt hörde att jag just sagt att det gör jag. Va? Var kom det ifrån då? Jaja. Jag älskar gult, det gör jag. Mitt kök är soligt och gult. Och nog har jag en eller annan gul klänning, åtminstone ljusgul?

Hur som helst, det blir en gul sjal så får vi se. Det är en Scarf for Ally och jag hittade den naturligtvis på Ravelry. Tror att mitt garn är lite tunnare, men jag behåller stickstorleken för det känns som om den blir fluffig och fin så här.

En annan sak som slank, denna gång ur mina händer, var kontrollen över ljudboksinflödet. Sista cd:n från biblioteket tog slut innan jag var redo att somna igår. Men det hade den fördelen att jag hittade en app till telefonen, audiobooks heter den. Där finns en väldig massa inlästa böcker och alltihop är gratis. Jag somnade sött till en barnbok av Edith Nesbit...

2 kommentarer:

  1. Men hallå, du passar ju i gult!
    Audiobooks lät ju trevligt, antar att man måste ha en sådan där telefon, då, typ?! :-)
    Sjalen ser jättefin ut. Återigen, minsta lilla gnutta solbränna så blir det super!

    SvaraRadera
    Svar
    1. må de...
      Jo, det måste man nog, en sådan där telefon... :-)

      Radera