onsdag 7 mars 2012

Sanningens minut (eller Beslut och Bekännelser)

MEN vad jag ljuger! En enda sjal? He.... Inte ens om jag försöker med att omformulera det till "en enda tunn spetsstickad sjal som jag stickat själv" blir det sant, så jag får nog stå för det här helt enkelt.

Tjocka har jag rätt många, både halsdukar och sjalar i olika format. Nu är jag varm av mig så inomhus får det  vara mjukt och lätt. Men en enda? En snabb titt ger en liten sidenscarf från Kina:


... en stooor en som sonen gav mig när han varit i Kanada:

... silkestubisen som jag stickade i vintras:

... och så en annan... :-)



Sen kommer nästa helt uppenbara lögn. Jag gillar inte orange. Inte? Så varför älskar jag den här klänningen:

Jaja, när jag med sanningstörstande ögon spanar in i garderoben kan jag se att jag har kläder i alla färger. Grönt är lite underrepresenterat kanske, ingen färg överväger. Kan det vara så att det finns orange, och så finns det orange?

Nog om detta, jag har fattat ett beslut också: den där sommartoppen som jag började på häromdagen känns inte alls bra, rolig, fin eller någonting alls. Ska låta den ligga lite till - tänker att jag möjligen repar upp ned till det röda och gör en helröd topp i stället.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Nu så...nu börjar jag om! Inte för att jag ljög om nåt eller så, bara skrev lite knäppt!
    Jag gillar sjalen du börjat på. Ska spana in mönstret närmare sen.
    Och gult tycker jag också om, mest när andra bär det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Ja, det är ett ganska behagligt mönster att sticka också, 6 olika mönstervarv men liksom logiska så det funkar framför tv:n också.

      Radera
  3. åh vad jag har roligt åt dina "bekännelser" - och känner så väl igen alltihop...

    SvaraRadera