tisdag 27 mars 2012

Nästan sommar

Skyndar mig att säga att jaja, jag vet att det ska bli kallt till helgen. Men idag var det fint! Tittade till systerns sommarstuga och traskade runt och fotograferade små blommor och blader som kunde vara roligt för henne att titta på. Sedan satte jag mig i solen med en bok, en kopp kaffe och min kornblåa stickning. Nu kan man se mönstret, faktiskt:
Beskrivningen är förstås skriven med bak- och framstycke, men jag stickar runt så slipper jag sy i sidorna.

Jag tror att jag skulle passa väldigt bra i den här tröjan idag, för jag är alldeles rosa i ansiktet - det kunde väl vara fint, blått och rosa. Men än så länge är den lite kort så jag får väl sticka på så kanske den blir klar till nästa varma våg.

2 kommentarer:

  1. Det där blir nog fint!
    Gick du hela vägen eller bara runt ikring själva stugan?!

    Jo, det är ju lite tokigt med däckmannen och tvättkvinnan i morgonrock...men nog är där en dam med gräsklippare också? Alltid något! :-)
    Jag är nog lite hemligt kär i tvättkvinnan, det är något med hur hon pular ut tvätten och piruettar iväg... :-D

    SvaraRadera
  2. åh vad det lät härligt med din dag...

    SvaraRadera