fredag 23 mars 2012

Måstena först

"O'boy, vilket vackert väder..." sjunger Peps för mig och grannen skrattade vänligt när jag utförde en soldans här utanför igår - tänk att det betyder så mycket att himlen är blå och solen gul och varm. Tror jag ska ta ned julgardinen i hallen idag... Jag ska allt gå ut, men tänker att jag måste göra måstena först. Packa lite för en tur till mamma, vattna krukväxterna, tanka bilen, köpa en lampa som mamma behöver. Det är väl måste-måstena idag, för övrigt kan jag ägna mig åt soldanser, stickning (i solen!) eller ungefär vad jag vill.


Har definitivt tröttnat på att virka spets på min sjal, men nu är det inte så lång bit kvar så det är nog bara att streta på. Fast jag kommit så här långt kan jag ännu inte riktigt bestämma mig för om jag tycker det är fint eller gardinaktigt, och om det vita är för stor kontrast till det andra garnet - eller fint. Det märker jag när jag märker om jag använder den eller inte... Lite sent. Men det är som om min smakkänsla inte alltid slår till i tid så jag vet vad jag tycker - det kan man se på en del kläder i garderoben som aldrig blir använda.

Här kommer en väldigt rörig bild från soffan där alla möjliga saker sticker in ett hörne, men i alla fall kan man i mitten se hur lång bit jag har kvar. Varje "bubbla" tar mig ungefär 6-7 minuter, 15 bubblor kvar. Borde kunna få till det idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar